עמוד 1 מתוך 1

קושיא על עניין דחיפזון שאין עליו תשובה!!!

פורסם: ה' מרץ 31, 2011 11:02 am
על ידי תולעת ספרים07
ידוע דברי הגמ' מה בין פסח מצרים לפסח דורות וכו' ואומר התנא פסח מצרים נאכל בחיפזון משא"כ פסח דורות. ומעולם אני תמה והרי גמ' מפורשת היא בברכות דף ט' שלמדים דיני חצות לראב"ע מחיפזון דמצרים, כלומר, שפירשה הגמ' שחיפזון הכוונה היא לחצות, הרי להדיא שגם בפסח דורות יש דין חפזון. - וכבר הפכתי את העולם ולא זכיתי שתאמר.
אם מישהו יוכל להחכים אותי אודה לו מאוד.

Re: קושיא על עניין דחיפזון שאין עליו תשובה!!!

פורסם: ה' מרץ 31, 2011 12:59 pm
על ידי שמח תשמח

Re: קושיא על עניין דחיפזון שאין עליו תשובה!!!

פורסם: ה' מרץ 31, 2011 1:09 pm
על ידי תולעת ספרים07
כמים קרים על נפש עייפה. ויישר כוחך.
טוב שיש לנו אוצר.

עוד יש לדקדק מכל זה שלא היה אף אחד שפירש שהכוונה חיפזון במצרים שאכלו "הייסע לאקשן" כפי ששמעתי כמה רבע'ס מפרשים. וכבר הדגישו בזה מפרשי רש"י. והוא הפלא.

Re: קושיא על עניין דחיפזון שאין עליו תשובה!!!

פורסם: ה' מרץ 31, 2011 2:04 pm
על ידי הפלא ופלא
תערוך רק את הכותרת ותשמיט את המילים 'שאין עליו תשובה'...

Re: קושיא על עניין דחיפזון שאין עליו תשובה!!!

פורסם: ה' מרץ 31, 2011 2:22 pm
על ידי תולעת ספרים07
לא התכוונתי לומר שבדבריהם סר קושיא ורק שמחתי שראיתי ספר כל שהוא שהרגיש בזה.
הלא תבין שהתירוצים שלהם הם נגד כל פשט הראשונים והאחרונים וכפי שאסביר תיכף.

במה שכתב בספר אמרי-אברהם לתרץ "אך נראה דעיקר דבריהם קאי בפרשת ראה כי בחפזון יצאת ממצרים..." וכן מה שכתב בספר אמרי שפר בזה"ל "ראב"ע ס"ל כל עיקר חצות אינו רק מדרבנן..."

דבריהם אלו איני יודע אם זה דרוש או פשט בכל אופן לבוא ולומר שראב"ע ס"ל שכל עיקר חצות אינו רק דרבנן הוא נגד כל הפוסקים. כמו כן מה שכתב בספר אמרי-אברהם בזה"ל דעיקר דבריהם קאי בפרשת ראה וכו' זה לא כמו פשט פשוט בגמ' שם.

Re: קושיא על עניין דחיפזון שאין עליו תשובה!!!

פורסם: ה' מרץ 31, 2011 8:33 pm
על ידי צוציק
בענין הכותרת, גם אני הקטן צרמו לי המילים "ואין עליה תשובה".
הרי ברור שיש עליה תשובה. זה שנסתמו עיניך מראות, ואפילו אם לא מצאת מי שעמד על זה, ואפילו אם הגרע"א נשאר בצע"ג, זה עדיין לא אומר שאין תשובה.
זכורני כד הוינא טליא, היתה לי קושיא חזקה על הרשב"א והזדמן לי להרצות קושייתי לפני הגאון רבי יהושע משה אהרונסון זצ"ל בעהמח"ס ישועות משה.
הרב בכלל לא התייחס לקושייתי, רק התייחס לאופן ששאלתי אותה. הוא פתח לי בסיפור על האבני נזר שפעם תלמיד אחד הקשה לפניו קושיא קשה כברזל, והאבנ"ז ראה באותו התלמיד איזה זיק חיוך של שביעות רצון בזווית פיו. אמר לו האבני נזר, לשמחה מה זו עושה? וכי אם היית עיוור ולא היית רואה מה לפניך ומה לימינך ולשמאלך, האם גם אז היית שמח? והרי זה ממש היינו הך, התורה היא זכה וברה, הכל ברור והכל גלוי, ואם יש לנו קושיא אין זה אלא עיוורון רוחני ועל דא יש לנו לבכות, ובודאי לא לשמוח. עד כאן תורף דבריו היקרים.
לסיכום, גם אני הייתי מציע לך למחוק את שלש המילים האחרונות מן הכותרת.
צוציק

Re: קושיא על עניין דחיפזון שאין עליו תשובה!!!

פורסם: ה' מרץ 31, 2011 8:52 pm
על ידי תולעת ספרים07
במוצאי שבת האחרון ביקרתי אצל גדול אחד שכבר מזמן עבר את התשעים והחל להקשות על רש"י מדוע רש"י מצריך כלי טומאה דווקא תלוש שהוא נגד משנה מפורשת - בכל מקרה סופו של דבר כאשר שאלתי אותו נו. וואס איז דער תירוץ ואז הוא אמר לי בזה הלשון אין תירוץ.

Re: קושיא על עניין דחיפזון שאין עליו תשובה!!!

פורסם: ה' מרץ 31, 2011 9:06 pm
על ידי צוציק
תולעת ספרים07 כתב:במוצאי שבת האחרון ביקרתי אצל גדול אחד שכבר מזמן עבר את התשעים והחל להקשות על רש"י מדוע רש"י מצריך כלי טומאה דווקא תלוש שהוא נגד משנה מפורשת - בכל מקרה סופו של דבר כאשר שאלתי אותו נו. וואס איז דער תירוץ ואז הוא אמר לי בזה הלשון אין תירוץ

אולי יתחיל הגדול הזקן הנ"ל להשתמש באוצר החכמה, שמא יחזור בו.
אתה באמת מאמין שיש רש"י נגד משנה מפורשת ואין על זה תשובה?
ובעצם מדוע לא תשתף אותנו בקושיא ההיא?

Re: קושיא על עניין דחיפזון שאין עליו תשובה!!!

פורסם: ה' מרץ 31, 2011 10:23 pm
על ידי תולעת ספרים07
הזהר בגחלתו גדול זה מעולם לא נגע במחשב וד"ל.
בכל מקרה ראה בהמשך שכתבתי להקשות בעניין צידה לדרך והאם מפני שישראל חלילה התעצלו להכין צידה מפני זה קיבלו שכר.
אולי כבודו יואיל בטובו לחפש תירוץ שם משום מה כולם נאלמו דום לשמע קושיא זו. - בא נראה אותך מוצא תירוץ באוצר.
אל תחפש את המטבע תחת האור דווקא.

Re: קושיא על עניין דחיפזון שאין עליו תשובה!!!

פורסם: ה' מרץ 31, 2011 10:48 pm
על ידי צוציק
כבר כתבתי לך שם את דעתי.
וכאן אני פונה למנהלי הפורום.
אי אפשר לכל אחד לעשות כאן כרצונו, הכותרות האלו פשוט מורידות את רמת הפורום וצריך לעשות לזה סוף. הרי יש בידכם לערוך את הכותרות, הלא כן?

שאלה על עניין דחיפזון

פורסם: ה' מרץ 31, 2011 10:49 pm
על ידי יאיר
מה נאמר תולעת..קושיה כ"כ חזקה שאני אפילו לא חושב להתחיל לחפש תשובה באוצר..די להתרברב!

כל טוב ושבת שלום!

[צוציק..כנראה איש ספר בשביתה..
לפחות בהודעותיך אתה יכול לשנות את הכותרת כמחאה].

Re: קושיא על עניין דחיפזון שאין עליו תשובה!!!

פורסם: ה' מרץ 31, 2011 11:17 pm
על ידי תולעת ספרים07
יאיר: אם המטרה שלך להבריח אותי מכאן אתה כבר לא רחוק משם.
ואם כבודו רוצה להפנות אותו לאשכול אביעה חידות. - לא תצליח בכך.

Re: קושיא על עניין דחיפזון שאין עליו תשובה!!!

פורסם: ה' מרץ 31, 2011 11:29 pm
על ידי יאיר
המטרה שלי היא שכל אחד ידע את מקומו ושיהיה נעים לשהות כאן בפורום, בלי התנשאויות, בלי השמצות (שבאו כאן בעקבות ההתנשאויות), ובלי מרמות של ניקים וכו' (כמו שכתבת באשכול אחר אך לצערי איני יכול לומר "נאה דורש ונאה מקיים"), צריך לדעת צניעות מה היא..
אני מדבר לכולם וגם לעצמי..

אין לי שום דבר נגדך ואשמח אם תשאר, כל עוד יהיה נעים לקרוא את הודעותיך.

בתקוה להבנה ומחילה על הישירות..

Re: קושיא על עניין דחיפזון שאין עליו תשובה!!!

פורסם: ה' מרץ 31, 2011 11:32 pm
על ידי תולעת ספרים07
תכלת מה עם הקושיא בנוגע לצידה לדרך.

Re: קושיא על עניין דחיפזון שאין עליו תשובה!!!!!!!!!!!!!!!!!

פורסם: ה' מרץ 31, 2011 11:34 pm
על ידי חד וחלק
מה אתה רוצה מ'תכלת', הרי בין כה אין על הקושיא הזו תשובה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: קושיא על עניין דחיפזון שאין עליו תשובה!!!

פורסם: ו' אפריל 01, 2011 12:30 am
על ידי חכם באשי
תולעת,
כשראיתי בכותרת האשכול את המילים "שאין עליו תשובה" ובתוספת שלושת סימני קריאה (מדוע רק שלושה, היה מתאים עשרה!!!!!!!!!!) - יצא לי החשק לחפש תשובה, שהרי שורו וראו גברא רבא, מרן התולעת, מסהיד: אין על קושיא זו תשובה!!!