עמוד 1 מתוך 1

סריס אי עובר כל רגע

פורסם: א' מרץ 03, 2019 8:44 am
על ידי דורש מבקש
נסתפקתי האם מי שסירס את עצמו ויש לו אופן לרפאות את עצמו ע"י ניתוח האם יש עליו חיוב לעשות כן או לא.
דהיינו השאלה היא האם סריס עובר על כל רגע או עובר רק על המעשה ותו לא.

Re: סריס אי עובר כל רגע

פורסם: א' מרץ 03, 2019 10:44 am
על ידי עזריאל ברגר
בפשטות, מזה שמחויבים על כל מעשה של סירוס (כדרז"ל להביא נותק אחר כורת) - הרי שהחיוב הוא על מעשה הסירוס ולא על קיומו של הסריס.

אמנם זה מצד המל"ת דובארצכם לא תעשו.
אבל מצד מ"ע דפרו ורבו והמסתעף ממנה - אם עדיין מחויב בה אז בוודאי שחייב להתרפאות, וה"ה כמי שאינו נושא אשה וכיו"ב.

Re: סריס אי עובר כל רגע

פורסם: א' מרץ 03, 2019 1:16 pm
על ידי קראקובער
מעניין לעניין האם מותר לאבא לסרס בנו שהוא ממזר (באינו ידוע ולרבנן שאב אינו נאמן לומר בני זה ממזר הוא) כדי שיחיה (כי ברגע שהוא לאו בר בנים אין סיבה שימות) ומסתבר שזה כעין רפואה על ידי סגולה שאסור.

Re: סריס אי עובר כל רגע

פורסם: א' מרץ 03, 2019 1:35 pm
על ידי לענין
דורש מבקש כתב:נסתפקתי האם מי שסירס את עצמו ויש לו אופן לרפאות את עצמו ע"י ניתוח האם יש עליו חיוב לעשות כן או לא.
דהיינו השאלה היא האם סריס עובר על כל רגע או עובר רק על המעשה ותו לא.


כיו"ב דנו לענין כתובת קעקע

Re: סריס אי עובר כל רגע

פורסם: ב' מרץ 04, 2019 9:35 pm
על ידי ר_חיים_הקטן
עזריאל ברגר כתב:בפשטות, מזה שמחויבים על כל מעשה של סירוס (כדרז"ל להביא נותק אחר כורת) - הרי שהחיוב הוא על מעשה הסירוס ולא על קיומו של הסריס.

כ"ה בברכת שמואל (ב"ק ס' ט"ל).

Re: סריס אי עובר כל רגע

פורסם: ב' מרץ 04, 2019 9:44 pm
על ידי דורש מבקש
ר_חיים_הקטן כתב:
עזריאל ברגר כתב:בפשטות, מזה שמחויבים על כל מעשה של סירוס (כדרז"ל להביא נותק אחר כורת) - הרי שהחיוב הוא על מעשה הסירוס ולא על קיומו של הסריס.

כ"ה בברכת שמואל (ב"ק ס' ט"ל).

לא מצאתי שם לענין אי רק המעשה ולא הקיום. אלא מיירי שם אי צריך מעשה ממש וכגון ע"י גרמא לא יהא חייב.