עמוד 1 מתוך 1

דהנך משכי במלכותייהו עד דאתי משיחא

פורסם: ב' מאי 20, 2019 11:35 pm
על ידי עושה חדשות
בגמ' ריש עבודה זרה מבואר דמלכות רומי ומלכות פרס, "משכי במלכותייהו עד דאתי משיחא".

מה ניתן לפרש על המלכויות וממשלות דהיום, מי מהם ממשיכה של רומי, ומי של פרס.

Re: דהנך משכי במלכותייהו עד דאתי משיחא

פורסם: ג' מאי 21, 2019 12:13 am
על ידי סעדיה
עושה חדשות כתב:בגמ' ריש עבודה זרה מבואר דמלכות רומי ומלכות פרס, "משכי במלכותייהו עד דאתי משיחא".

מה ניתן לפרש על המלכויות וממשלות דהיום, מי מהם ממשיכה של רומי, ומי של פרס.

ורומי היא משעבד בגליות מלכות רומי, ופרס היא משעבד בגליות בבל, והיא מלכות ישמעאל המולכת עכשיו

תוספות רי"ד שם

Re: דהנך משכי במלכותייהו עד דאתי משיחא

פורסם: ג' מאי 21, 2019 12:29 am
על ידי הוגה ומעיין
להעיר שגי' דפוסי פיזרו וונציה: משום הנך דמשכי במלכותיה, וצ"ע אם לשון היחיד מורה שרק רומי מושכת במלכותה.

וכיון שהגאונים והראשונים מבארים, כל אחד לפי דרכו, שרק החיה הרביעית מושכת עד ביאת המשיח, עכצ"ל שפרס מושכת מלכותה אבל לא בכיפה.

ונודעת דרכו של רס"ג בפירושיו לדניאל, איכה ואסתר, המרחיב בכך שבמלכות רומי נכללת גם ישמעאל, וא"כ אתי כהרי"ד ולאו מטעמיה.

Re: דהנך משכי במלכותייהו עד דאתי משיחא

פורסם: ג' מאי 21, 2019 12:30 am
על ידי מה שנכון נכון
ע"ע רש"י זכריה ה, יא.

Re: דהנך משכי במלכותייהו עד דאתי משיחא

פורסם: ג' מאי 21, 2019 1:10 am
על ידי בן מיכאל
עושה חדשות כתב:בגמ' ריש עבודה זרה מבואר דמלכות רומי ומלכות פרס, "משכי במלכותייהו עד דאתי משיחא".

מה ניתן לפרש על המלכויות וממשלות דהיום, מי מהם ממשיכה של רומי, ומי של פרס.

ולא נראה לומר שהיה זה בלשון תפילה כדרך מחשבי הקיצין שדרכם לדרוש שהגאולה תהא בימיהם?
עכ"פ על רומי קל לומר שזוהי הנצרות בכלל, כי יצאה מרומי, על פרס זה קצת יותר מסובך, אבל אולי איראן של היום שהיא היא פרס, אף שלא היתה מלכותה ברציפות מימי התלמוד עד היום.

Re: דהנך משכי במלכותייהו עד דאתי משיחא

פורסם: ג' מאי 21, 2019 1:11 am
על ידי בן מיכאל
הוגה ומעיין כתב:להעיר שגי' דפוסי פיזרו וונציה: משום הנך דמשכי במלכותיה, וצ"ע אם לשון היחיד מורה שרק רומי מושכת במלכותה.

וכיון שהגאונים והראשונים מבארים, כל אחד לפי דרכו, שרק החיה הרביעית מושכת עד ביאת המשיח, עכצ"ל שפרס מושכת מלכותה אבל לא בכיפה.

ונודעת דרכו של רס"ג בפירושיו לדניאל, איכה ואסתר, המרחיב בכך שבמלכות רומי נכללת גם ישמעאל, וא"כ אתי כהרי"ד ולאו מטעמיה.

ובדע"ז לבעלי התוספות פרשת לך לך פירשו כהאבע"ז שישמעאל הוא מלכות רביעית.