כגון שהאב אומר "נכונה האפשרות הראשונה". אילו הבן הי' מגיב: "לא נכונה האפשרות הראשונה", אז פשיטא שהי' בזה איסור. וכן אילו הבן הי' חוזר על דברי האב, אז פשיטא שלא הי' בזה שמץ של איסור (כי האיסור הוא רק בלסתור או בלאשר אך לא בלחזור). אבל הבן אינו סותר את דברי האב, וגם אינו חוזר עליהם, אלא רק מחליש אותם בזה שהוא מגיב: "אולי נכונה האפשרות הראשונה".
או איפכא, שהאב והבן מתחלפים בדברים.
וכגון שהאב אומר "או שנכונה האפשרות הראשונה או שנכונה השני' ", ועל זה אומר הבן "נכונה האפשרות הראשונה".
או איפכא, שהאב והבן מתחלפים בדברים.
מסברא נראה לי להחמיר בכל זה, אבל אני מחפש מקור להכרעת שאלתי.