עמוד 1 מתוך 1

היתכן שנוסח הקידוש סותר את פירושו של רש"י ?!

פורסם: ה' אפריל 14, 2011 10:47 pm
על ידי תולעת ספרים07
בחומש דברים פרק ג' פסוק טו
וְזָכַרְתָּ כִּי עֶבֶד הָיִיתָ בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם וַיֹּצִאֲךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ מִשָּׁם בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרֹעַ נְטוּיָה עַל כֵּן צִוְּךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לַעֲשׂוֹת אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת:
וברש"י שם
וזכרת כי עבד היית וגו'. על מנת כן פדאך שתהיה לו עבד ותשמר מצותיו: (רש"י)
ובקידוש אנו אומרים
בָּרוּךְ אַתָּה השם אֱלֹקינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְרָצָה בָנוּ וְשַׁבַּת קָדְשׁוֹ בְּאַהֲבָה וּבְרָצוֹן הִנְחִילָנוּ זִכָּרוֹן לְמַעֲשֵׂה בְרֵאשִׁית תְּחִלָּה לְמִקְרָאֵי קֹדֶשׁ זֵכֶר לִיצִיאַת מִצְרָיִם (יֵשׁ אוֹמְרִים: כִּי בָנוּ בָחַרְתָּ וְאוֹתָנוּ קִדַּשְׁתָּ מִכָּל הָעַמִּים) וְשַׁבַּת קָדְשֶׁךָ בְּאַהֲבָה וּבְרָצוֹן הִנְחַלְתָּנוּ. בָּרוּךְ אַתָּה השם מְקַדֵּשׁ הַשַּׁבָּת:
האם נוסח הקידוש שאומרים בה שיום השבת הוא זכר ליציאת מצרים סותר לפירושו של רש"י.
אחד מי יודע?

Re: היתכן שנוסח הקידוש סותר את פירושו של רש"י ?!

פורסם: ב' אפריל 18, 2011 1:49 am
על ידי איסתרא בלגינא
לא סותר...
אמת כי עפ"י נוסח הקידוש יש לפרש המקראות באופן אחר מפירש"י ונאה דרשת...
הלא כל דברי וגו' וכפטיש יפוצץ סלע כתיב מקרא אחד יוצא לכמה טעמים.

Re: היתכן שנוסח הקידוש סותר את פירושו של רש"י ?!

פורסם: ו' אוגוסט 22, 2014 12:43 am
על ידי איש גלילי
הטעם הזה שפירש רש"י דיו בשביל שיוכלו לומר בקידוש זכר ליציאת מצרים, ולא גרע מר"ה ושבועות.