עמוד 1 מתוך 1

טעה בסיום ברכת מקדש השבת וישראל וראשי חדשים

פורסם: א' ספטמבר 01, 2019 11:51 am
על ידי דרך ישרה
המשנ"ב בסי' תפ"ז מביא דעת הפמ"ג דכשהשמיט תיבת 'השבת' אם עדיין לא אמר ד' תיבות מברכה שלאחריה יכול לחזור ולתקן. המשנ"ב מפקפק בזה, משום שלדעתו כל שהתחיל 'רצה' עקר עצמו מברכה קודמת. ע"כ.
האם כוונתו שעקר 'בדעתו' את עצמו, או שבמציאות זה עקירה. למאי נפק"מ? הנה, אדם התחיל רצה ונזכר שלא אמר 'השבת', למה הוא פתאום נזכר? מה קרה עכשיו? חייב לכ' להיות שפסיכולוגית המוח עדיין מונח בברכה הקודמת והוא בודק עדיין את עצמו אם אמר טוב, אם כן על כרחך א"א לומר ש'בדעתו' עקר עצמו מברכה קודמת.

Re: טעה בסיום ברכת מקדש השבת וישראל וראשי חדשים

פורסם: א' ספטמבר 01, 2019 12:01 pm
על ידי כדכד
לא חייב. יכול להיות שעקר ופתאום נזכר בזה. אם מישהו סיים את התפילה ונזכר. מה פתאום הוא נזכר? כנראה שהוא עדיין לא עקר עצמו מהתפילה? אלא מאי אית לך למימר? שפתאום נזכר. אם כן מה זה משנה שהוא בברכה הבאה?

Re: טעה בסיום ברכת מקדש השבת וישראל וראשי חדשים

פורסם: א' ספטמבר 01, 2019 12:06 pm
על ידי דרך ישרה
תבדוק. בדרך כלל כשמישהו נזכר אחרי שסיים את התפילה זה בגלל שהוא שומע מישהו אומר יעלה ויבוא, כגון איזה מתפלל או החזן, או שהוא מתפלא שלוקח היום לכולם יותר ארוך השמו"ע...
תבדוק את זה.

Re: טעה בסיום ברכת מקדש השבת וישראל וראשי חדשים

פורסם: א' ספטמבר 01, 2019 5:04 pm
על ידי כדכד
אין לי מה לבדוק.
קרה לי הרבה מאד פעמים שנזכרת ששכחתי משהו בלי שאף אחד בעולם העשיה גרם לי להזכר בזה