עמוד 1 מתוך 1

ביכורים - אחד משישים מהשדה?

פורסם: ה' ספטמבר 12, 2019 8:54 pm
על ידי פרי יהושע
העיר הגר"ד דבליצקי שליט"א בשיעור המשניות בבוקר אחרי התפילה, היתכן שכך, הלא לפי זה מי שהיו לו שדות הרבה, היה צריך לבוא עם קרונית משא לביהמ"ק?

Re: ביכורים - אחד משישים מהשדה?

פורסם: ה' ספטמבר 12, 2019 9:12 pm
על ידי שבענו מטובך
ויתורץ לפי דעת האומר שאין מביאים ביכורים מאילן אחד יותר מפעם אחת.
אלא שדעה זו אינה ברורה, וגם אין כאן תירוץ לענין שדה לבן.

Re: ביכורים - אחד משישים מהשדה?

פורסם: ה' ספטמבר 12, 2019 9:23 pm
על ידי קופא דמחטא
אולי אחד מששים מהתבואה שביכרה? שהרי קורא שם במחובר וקודם גמר פרי.

Re: ביכורים - אחד משישים מהשדה?

פורסם: ה' ספטמבר 12, 2019 9:38 pm
על ידי פרי יהושע
לא משמע כך
שהרי כתוב בסמוך הרוצה לעשות כל שדהו ביכורים עושה
ומשמע שמששים חייב מדרבנן מכל השדה

Re: ביכורים - אחד משישים מהשדה?

פורסם: ו' ספטמבר 13, 2019 1:09 am
על ידי פנחסויפלל
דרך אמונה.png
דרך אמונה.png (48.44 KiB) נצפה 2783 פעמים

Re: ביכורים - אחד משישים מהשדה?

פורסם: ו' ספטמבר 13, 2019 3:05 pm
על ידי פרי יהושע
יישר כוח
אף שיש לדון כאמור, אבל טוב למצוא שעמד על כך ואעיין בל"נ בפנים

Re: ביכורים - אחד משישים מהשדה?

פורסם: א' ספטמבר 15, 2019 1:31 pm
על ידי אִיךְ-מֶיְין
שבענו מטובך כתב:וגם אין כאן תירוץ לענין שדה לבן.

ראה כאן שיש חבל ראשונים דס"ל דאין ביכורים מחיטה ושעורה (רק במקדש).
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=17&t=34103&hilit=%D7%91%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D+%D7%9E%D7%97%D7%99%D7%98%D7%99%D7%9D#p377421

Re: ביכורים - אחד משישים מהשדה?

פורסם: ו' ספטמבר 01, 2023 2:51 pm
על ידי עושה חדשות
בגליון של הג"ר יהושע גריינימן לשבת זו פ' כי תבוא כתב -
בענין הא דבעינן שישים לבכורים הקו' ידועות, חדא, דהרי הכמות של מ' סאה היא עצומה ביותר ומדן ועד באר שבע היו צריכין לשאת משא עד בלי די, ומה יעשו שבט אשר אשר טבל בשמן רגלו עי' מנחות פ"ה אם ירצה להביא ביכורים מזיתים ועוד כיו"ב עי' שלהי כתובות, ועוד דאין רמז ליותר מאשר הסל והטנא שהביאו, ועוד למה הוצרכו לזה עי' חו"ב באורך מה שהקשה, ומחוורתא דמילתא שיש ללמוד מזה, {עי' אדרת אליהו. ושנות אליהו, וביאורו ז"ל לירו' פאה}, דהא דתנן כורך עליה גמי היינו על תאנה אחת ויחידה וכפשטא דמתני', {ודומיא דבכור דסמיך ליה בקרח}, אח"כ אמרו חכמים שיהיה ג"כ תוספת לביכורים ויביא עוד נ"ט תאנים ממה שיש בשדהו, ויצרפם בסל, ואין שישים זה כשאר שישים דעלמא, אלא שיוסיף עוד עד שבס"ה יהיה לו שישים, ונתבאר במק"א.


היתכן כדבר הזה?