גימפעל כתב:בקובץ 'מה טובו אהליך יעקב' חלק ה' ראיתי שכתבו ע"ז.
שייף נפיק כתב:להבדיל - גם בית הכסא מיוחד לכל הדתות..
אין זה חדר המיוחד לע''ז, אלא מקום פנוי המשמש לצורך של בנ''א באשר הם. וביד מנהלי המקום להחליפו בכל רגע נתון, ולכאורה יש מקום להקל. ואולי יש לחשוש כאשר יש שם נכרים וצלמיהם עמהם ללא ידבק וכדו'.
ולא באתי להוראה ואין כאן אלא דעת נוטה וכו'..
כתבתי על הנושא תשובה ארוכה לפני כשנה וחצי
שורה-תחתונה: אם אין צלמים קבועים במקום אין לחדר הזה דין 'כנסיה' ומותר להשתמש בו לדבר שבקדושה
פלוריש כתב:זכורני כי הרב שלמה גליקסברג האריך בזה מאוד בשו"ת ניצני ארץ ח"א, ואולי יבוא ידידו המכונה בברכה משולשת ויעלה לנו מדבריו
עזריאל ברגר כתב:שאלתי חבר, שהוא נכנס ויוצא כבר תקופה ארוכה בבית רפואה בחו"ל עם א' מיו"ח, וידעתי שהוא רצה לארגן בחדר כזה קריאת מגילה בפורים, ובירר את ההלכה, וענה לי:כתבתי על הנושא תשובה ארוכה לפני כשנה וחצי
שורה-תחתונה: אם אין צלמים קבועים במקום אין לחדר הזה דין 'כנסיה' ומותר להשתמש בו לדבר שבקדושה
הצעיר באלפי כתב:עזריאל ברגר כתב:שאלתי חבר, שהוא נכנס ויוצא כבר תקופה ארוכה בבית רפואה בחו"ל עם א' מיו"ח, וידעתי שהוא רצה לארגן בחדר כזה קריאת מגילה בפורים, ובירר את ההלכה, וענה לי:כתבתי על הנושא תשובה ארוכה לפני כשנה וחצי
שורה-תחתונה: אם אין צלמים קבועים במקום אין לחדר הזה דין 'כנסיה' ומותר להשתמש בו לדבר שבקדושה
אף שכבר כתבתי שהדברים מסתברים מאוד להתירה, אך אעפ"כ האם אין מקום לדון שזה בית מיוחד לע"ז, שהרי הקצוהו לצורך כל הדתות, שזה כולל גם עובדי ע"ז, וא"כ אמאי אין כאן משום מקום המיוחד לע"ז ?
בברכה המשולשת כתב:פלוריש כתב:זכורני כי הרב שלמה גליקסברג האריך בזה מאוד בשו"ת ניצני ארץ ח"א, ואולי יבוא ידידו המכונה בברכה משולשת ויעלה לנו מדבריו
לצערי הרב אין לי את הקובץ במחשב.
אבל השו"ת נמצא באוצר
הצעיר באלפי כתב:והאם יש נפק"מ אם יש שם סימנים של ע"ז
גימפעל כתב:בקובץ 'מה טובו אהליך יעקב' חלק ה' ראיתי שכתבו ע"ז.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 369 אורחים