עמוד 1 מתוך 1

בדעת החזו״א דלא מהני לבוד בשיעור סוכה

פורסם: ש' ינואר 25, 2020 11:50 pm
על ידי מלבב
בשו״ע או״ח סימן תרל, במג״א סעיף א הקשה על מה שכתבו התוספת והר״ן שצריך פס ארבעה בשתיים כהלכתן ולא מהני קנה קנה פחות מג׳, שהרי אמרו דופן סוכה בדופן שבת ובלבד של יהא בין קנה לקנה ג טפחים, ותירץ ששם מיירי בארבע דפנות, משא״כ בשתיים כהלכתן ושלישית טפח לא מהני קנה קנה פחות משלש.

והחזו״א בהלכות עירובין סימן יא אות יב חולק על המג״א ותירץ באופן אחר, שבשיעור סוכה לא מהני לבוד ורק בחלק היותר מן השיעור מהני לבוד, ולכאורה קשה לי על דבריו, שהרי לפי זה יוצא שיש חומרא בדפנות שאין בסכך, שהרי בסכך מהני לבוד אפילו בשיעור סוכה, ובשלמא להמג״א לא קשה, שמה שלא מהני לבוד זה בגלל חיסרון דופן ד וכך נתנה ההלכה, או ד דפנות עם לבוד או עומד מרובה, או שתיים כהלכתן בלי לבודים ועומד מרובה ושלישית טפח.

Re: בדעת החזו״א דלא מהני לבוד בשיעור סוכה

פורסם: א' ינואר 26, 2020 2:14 am
על ידי כח עליון
מלבב כתב: ולכאורה קשה לי על דבריו, שהרי לפי זה יוצא שיש חומרא בדפנות שאין בסכך, שהרי בסכך מהני לבוד אפילו בשיעור סוכה

מה קשה?

Re: בדעת החזו״א דלא מהני לבוד בשיעור סוכה

פורסם: א' ינואר 26, 2020 9:42 am
על ידי מלבב
כח עליון כתב:
מלבב כתב: ולכאורה קשה לי על דבריו, שהרי לפי זה יוצא שיש חומרא בדפנות שאין בסכך, שהרי בסכך מהני לבוד אפילו בשיעור סוכה

מה קשה?

הרי בכל מקום סכך חמור מהדפנות