הודעהעל ידי כדכד » א' פברואר 16, 2020 12:45 pm
באשכול אחר היה דיון בזה ואני מעתיק חלק ממנו:
כדכד כתב:
בנוגע למעלת מקום קבוע על פני תפילה בציבור מצד מעלת הכוונה במקום קבוע - אולי זה חלק מדיון רחב יותר האם עדיף תפלה בכוונה יותר ביחידות או במנין אך שאינו יכול לכוון. בשאלה זו כתבתי באשכול אחר שרבותי הורו לי שתפלה במין עדיפה על הכוונה והרב דרומי כתב שרבותיו הורו הפוך.
פרי יהושע כתב:
אין לי ספק שמעלת כוונה עדיפה ממנין שאינה אלא מעלה בקבלת התפילה כמבואר להדיא ברמב"ם הל' תפילה ועוד, אולם כיון והכוונה היא דבר חמקמק מעט, ולא תמיד אדם בעצמו יודע אם מכוון או לא, ועכ,פ האם יכוון, אולי השאלה יותר קיימ האם אפשר לקבוע כך, שמקום עדיף, כי הוא סגולה לכוונה, או דילמא לא.
חזור למעלה
כדכד כתב:
מאי דפשיטא ליה למר פשיטא לי ל'ידי להיפך ואי"ה ויהיה לי זמן אמצא את המקורות הכתובים לכך ואביאם (בענין מעלת תפלה בצבור על תפלה בכוונה יתירה).
בענין מקום קבוע אני חולק על הנחת היסוד של מר - אדם שרגיל להתפלל בכונה במנין במקום קבוע-יתקשה יותר לכוון ביחידות במקומו הקבוע מאשר במנין במקום אחר