"כל כלי שרת מלא וגדוש"
פורסם: ה' פברואר 27, 2020 11:20 pm
האם מצאנו שיש להקפיד ש"כל כלי שרת" יהיה "מלא וגדוש" בעבודת המקדש. למשל, בקבלת הדם מקרבן הנשחט, יש להקפיד למלאות את המזרק ככל היותר עד לשפתו?
זה נידון בחז"ל או בראשונים לכאן או לכאן?
את המשפט "כל כלי שרת מלא וגדוש" הבאתי מדברי חד מקמאי בחיבור כת"י, הכותב כן כהסבר למשנת תמיד, ה ד: "מי שזכה בקטרת היה נוטל את הכף.... מחזיק שלשת קבים והבזך היה בתוכו מלא וגדוש קטרת".
הוא כותב כן:
משמע, שזה היה דין בכל עבודת המקדש. וזו לא מצאתי.
(ובנוגע לקטורת כן גם כתב בשיטה לרשב"י ועוד ראשונים, אבל לא על זה אני שואל)
זה נידון בחז"ל או בראשונים לכאן או לכאן?
את המשפט "כל כלי שרת מלא וגדוש" הבאתי מדברי חד מקמאי בחיבור כת"י, הכותב כן כהסבר למשנת תמיד, ה ד: "מי שזכה בקטרת היה נוטל את הכף.... מחזיק שלשת קבים והבזך היה בתוכו מלא וגדוש קטרת".
הוא כותב כן:
היו גודשין לו בזך מלא וגדוש, דכל כלי שרת מלא וגדוש, דכתי'ב (במדבר ז יד): "מלאה קטורת".
משמע, שזה היה דין בכל עבודת המקדש. וזו לא מצאתי.
(ובנוגע לקטורת כן גם כתב בשיטה לרשב"י ועוד ראשונים, אבל לא על זה אני שואל)