עמא דבר, שהרוצים לקבל משכנתא בתנאים טובים יותר מסדרים לעצמם תלושי משכורת גבוהים המראים על יכולת כלכלית גבוהה, ובכך מקבלים סכום גדול יותר של הלוואה או ריבית מופחתת [כי בזה יורד הסיכון אצל הבנק]
האם יש לזה היתר?
זאב ערבות כתב:(כמו כן שאלתי האם מותר לתת למוסדות מרשרשים ולקבל בחזרה בניכוי עשר אחוז ושוב ענה שידע שעושים זאת אך אין היתר לדבר ויעץ להתרחק מכל ההיתרים והמנהגים המפוקפקים האלה).
יהודה בן יעקב כתב:זאב ערבות כתב:(כמו כן שאלתי האם מותר לתת למוסדות מרשרשים ולקבל בחזרה בניכוי עשר אחוז ושוב ענה שידע שעושים זאת אך אין היתר לדבר ויעץ להתרחק מכל ההיתרים והמנהגים המפוקפקים האלה).
מסתבר שבחו"ל לדעת כל הפוסקים - הדין כן, שהרי "דינא דמלכותא דינא".
אוהב עמו כתב:עמא דבר, שהרוצים לקבל משכנתא בתנאים טובים יותר מסדרים לעצמם תלושי משכורת גבוהים המראים על יכולת כלכלית גבוהה, ובכך מקבלים סכום גדול יותר של הלוואה או ריבית מופחתת [כי בזה יורד הסיכון אצל הבנק]
האם יש לזה היתר?
יהודה בן יעקב כתב:זאב ערבות כתב:(כמו כן שאלתי האם מותר לתת למוסדות מרשרשים ולקבל בחזרה בניכוי עשר אחוז ושוב ענה שידע שעושים זאת אך אין היתר לדבר ויעץ להתרחק מכל ההיתרים והמנהגים המפוקפקים האלה).
מסתבר שבחו"ל לדעת כל הפוסקים - הדין כן, שהרי "דינא דמלכותא דינא".
איש קריות כתב:אוהב עמו כתב:עמא דבר, שהרוצים לקבל משכנתא בתנאים טובים יותר מסדרים לעצמם תלושי משכורת גבוהים המראים על יכולת כלכלית גבוהה, ובכך מקבלים סכום גדול יותר של הלוואה או ריבית מופחתת [כי בזה יורד הסיכון אצל הבנק]
האם יש לזה היתר?
מנסיוני הדל: לקחתי בעבר משכנתא בסיוע של יועץ משכנתאות. הלה, ללא ידיעתי, המציא לבנק תלושים פיקטיביים עם הכנסות גבוהות. בשל העובדה שהוא לא עידכן אותי על כך התבררה האמת לאשורה כשישבתי מול הפקיד. לתדהמתי הפקיד לא התענין כלל בהכנסותי האמתיות והמשיך לטפל בתיק לפי המסמכים הכוזבים.
מסקנתי מכל הנ"ל: את הבנק לא תמיד מענין באמת מהם ההכנסות שלך. חלות עליו מגבלות של בנק ישראל והוא נאלץ לפעול על פיהם. כך שלעיתים הוא שמח שתרמה אותו.
אם כנים דבריי אזי אין כאן כל שאלה של גזל מכיון שמעניק ההלוואה מעונין לתת אותה, וגם לסוברים שאסור לגנוב מגוף ממשלתי במקרה דנן אתה לא לוקח מאף גוף ממשלתי אגורה שחוקה
לענין כתב:שיטה מקובצת מסכת בבא מציעא דף סא עמוד ב
על מנת למקט. יש מפרשים דמיירי שהוא אינו רוצה לעכב הגנבה בידו אלא הוא גונב כדי לצערו. ולא נראה דהא מעשים בכל יום שעושים כך. לכך יש מפרשים דודאי בדעתו לעכב הגנבה בידו אבל אינו גונב בשביל שום הנאה אלא כדי לצערו:
צריך ללמוד מכאן כיצד מביאים ראיה בחושן משפט.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 121 אורחים