עמוד 1 מתוך 1

אשר ישבתי אצל 'האבן האזל'

פורסם: ה' מאי 07, 2020 8:49 pm
על ידי מצר
למה רומז הרב המחבר - האדמו"ר מקומארנא בדברים אלו?מה זה "האבן האזל" שנזכיר?
אודה למי שיוכל להאיר עיני בזה.(היכל הברכה, סוף פרשת מצורע דף קכו ריש עמודה ב בדפוס הישן)
תודה רבה.

Re: אשר ישבתי אצל 'האבן האזל'

פורסם: ה' מאי 07, 2020 11:15 pm
על ידי לענין
הכוונה כאן היא לנשמה של צדיק שגילתה לו סודות אלו. ראה נא בדבריו בפרשת יתרו -
'אבן ישראל, ששם נכללין אבהן ובנין, והבן מאד סוד מיין נוקבין ומיין דכורין אבהן ובנין, נשמות הצדיקים העולין למיין נוקבין, ונתבררו הברורין באור מוח ע"ב, בסוד יוד חכמה, ונמשכה ליסודה בסוד יוד ציר הדלת למיין נוקבין, והוא סוד אבן האזל, אור זרוע לצדיק'.

כמובן שכוונתו היא שא'ור ז'רוע ל'צדיק, זה ראשי תבות אז"ל. ואילו 'אבן' זהו שילוב של אב-ובן וכמו שכותב רש"י על המקום בפסוק משם רועה אבן ישראל.

[ובאוצר החיים עם באר אליהו ציינו שהמקור של ענין נשמות הצדיקים מהפסוק 'אור זרוע לצדיק' הוא בעץ חיים שער מ"ב פרק ד' מ"ק].

Re: אשר ישבתי אצל 'האבן האזל'

פורסם: ו' מאי 08, 2020 11:28 am
על ידי מצר
לענין כתב:הכוונה כאן היא לנשמה של צדיק שגילתה לו סודות אלו. ראה נא בדבריו בפרשת יתרו -
'אבן ישראל, ששם נכללין אבהן ובנין, והבן מאד סוד מיין נוקבין ומיין דכורין אבהן ובנין, נשמות הצדיקים העולין למיין נוקבין, ונתבררו הברורין באור מוח ע"ב, בסוד יוד חכמה, ונמשכה ליסודה בסוד יוד ציר הדלת למיין נוקבין, והוא סוד אבן האזל, אור זרוע לצדיק'.

כמובן שכוונתו היא שא'ור ז'רוע ל'צדיק, זה ראשי תבות אז"ל. ואילו 'אבן' זהו שילוב של אב-ובן וכמו שכותב רש"י על המקום בפסוק משם רועה אבן ישראל.

[ובאוצר החיים עם באר אליהו ציינו שהמקור של ענין נשמות הצדיקים מהפסוק 'אור זרוע לצדיק' הוא בעץ חיים שער מ"ב פרק ד' מ"ק].

תודה רבה!