רבינו בחיי פרשת נשא:
ואם תשכיל היטב במה שאמר בכלי חרש תמצא שיש בו רמז שלא תזכה לקום עמו בתחית המתים אך תהיה כחרש הנשבר שאין לו תקנה אם זנתה תאבד מן העוה"ז ועוה"ב, שהמזנה תחת בעלה כעובד שתי רשויות, ועל כן אמר בכלי חרש ולא אמר בכלי זכוכית שהזכוכית יש לו תקנה בנפיחה והמתים עתידין לחיות ק"ו מזכוכית, וזה סוד מה שדרשו אמן מאיש זה אמן מאיש אחר כלומר אמן מאיש זה שהיה בן זוגה בנשמה ובגוף, אמן מאיש אחר שהיתה ממנו, שתכרת נפשה מחבורם ולא תהיה עם אחד מהם, והבן זה.
לכאורה מבואר מדבריו שאין הטעם שאין לה תחיית המתים וחלק לעוה״ב משום גילוי עריות רק משום דהוי כעובד שתי רשויות. האם כוונתו שבאמת דומה לעבודה זרה? האם גם העובד עכו״ם אין לו חלק לעוה״ב? [עיין רמב״ם ז דעות הלכה ג].