עמוד 1 מתוך 1

אשה שמדליקה נרות ביו"ט בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?

פורסם: ב' יוני 15, 2020 2:07 am
על ידי לכשיבקע
אשה שמדליקה נרות ביום טוב עצמו בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?
או דיש לחלק ולומר שהדלקת נרותיה הוא בכלל 'כבוד יום טוב' אף דהאידנא אינו מוסיף אורה כלל.

בברכת התורה.

Re: אשה שמדליקה נרות ביו"ט בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?

פורסם: ב' יוני 15, 2020 11:07 am
על ידי דורש טוב לעמו
לכשיבקע כתב:אשה שמדליקה נרות ביום טוב עצמו בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?
או דיש לחלק ולומר שהדלקת נרותיה הוא בכלל 'כבוד יום טוב' אף דהאידנא אינו מוסיף אורה כלל.

בברכת התורה.

Re: אשה שמדליקה נרות ביו"ט בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?

פורסם: ב' יוני 15, 2020 11:39 am
על ידי עזריאל ברגר
דורש טוב לעמו כתב:
לכשיבקע כתב:אשה שמדליקה נרות ביום טוב עצמו בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?
או דיש לחלק ולומר שהדלקת נרותיה הוא בכלל 'כבוד יום טוב' אף דהאידנא אינו מוסיף אורה כלל.

בברכת התורה.


מה הכוונה 'נר לבטלה'? כבודו מתכוון מצד ברכה לבטלה? סוגיית תוספת אורה המופיעה בהלכות שבת בסימן רסג?

"נר של בטלה" זה מושג בהלכות יו"ט, שאסור להבעיר אש סתם כשאינה לצורך.

Re: אשה שמדליקה נרות ביו"ט בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?

פורסם: ב' יוני 15, 2020 2:34 pm
על ידי מלבב
כיון שעושה משום ספק חיוב לכאורה מקרי צורך.

Re: אשה שמדליקה נרות ביו"ט בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?

פורסם: ב' יוני 15, 2020 7:58 pm
על ידי לכשיבקע
מלבב כתב:כיון שעושה משום ספק חיוב לכאורה מקרי צורך.


אבל אינה מחויבת, שהרי כבר יש אור.

Re: אשה שמדליקה נרות ביו"ט בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?

פורסם: ב' יוני 15, 2020 8:27 pm
על ידי מלבב
אבל יש מצווה בריבוי נרות.

Re: אשה שמדליקה נרות ביו"ט בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?

פורסם: ב' יוני 15, 2020 8:40 pm
על ידי לכשיבקע
גם כשמדליקה ביו''ט (שאלת תם)?

Re: אשה שמדליקה נרות ביו"ט בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?

פורסם: ב' יוני 15, 2020 10:59 pm
על ידי ביליצר
לכשיבקע כתב:אשה שמדליקה נרות ביום טוב עצמו בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?
או דיש לחלק ולומר שהדלקת נרותיה הוא בכלל 'כבוד יום טוב' אף דהאידנא אינו מוסיף אורה כלל.

בברכת התורה.


משנה ברורה תקיד סעיף ה דאעפ שכבר הדליק נרות של ברכה מצוה איכא בריבוי נרות משום שמחת יום טוב ,
ובימינו שיש חשמל עיין בחוט שני שאם זה מוסיף וכו,
https://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.a ... =&pgnum=52

ועיין עוד באג"מ אורח חיים חלק ה סימן כ אות ל

Re: אשה שמדליקה נרות ביו"ט בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?

פורסם: ב' יוני 15, 2020 11:06 pm
על ידי לכשיבקע
יישר כח גדול לך ולכולם על המ''מ והטרחא.

Re: אשה שמדליקה נרות ביו"ט בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?

פורסם: ב' יוני 15, 2020 11:16 pm
על ידי אראל
תוספת אורה היא רק במקום הסעודה
משא"כ אם הניחה את הנרות בחדר שינה וכדומה, אה"נ דהוי נר של בטילה

Re: אשה שמדליקה נרות ביו"ט בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?

פורסם: ב' יוני 15, 2020 11:29 pm
על ידי מלבב
אראל כתב:תוספת אורה היא רק במקום הסעודה
משא"כ אם הניחה את הנרות בחדר שינה וכדומה, אה"נ דהוי נר של בטילה

זאת מניין

Re: אשה שמדליקה נרות ביו"ט בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?

פורסם: ב' יוני 15, 2020 11:31 pm
על ידי מלבב
ביליצר כתב:
לכשיבקע כתב:אשה שמדליקה נרות ביום טוב עצמו בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?
או דיש לחלק ולומר שהדלקת נרותיה הוא בכלל 'כבוד יום טוב' אף דהאידנא אינו מוסיף אורה כלל.

בברכת התורה.


משנה ברורה תקיד סעיף ה דאעפ שכבר הדליק נרות של ברכה מצוה איכא בריבוי נרות משום שמחת יום טוב ,
ובימינו שיש חשמל עיין בחוט שני שאם זה מוסיף וכו,
https://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.a ... =&pgnum=52

ועיין עוד באג"מ אורח חיים חלק ה סימן כ אות ל

הרי כתב המהריל שיש מצווה בתוספת נר גם אם יש מאה נרות, והרי נר אחד במקום מאה נרות לא עדיף מנר כשיש אור החשמל

Re: אשה שמדליקה נרות ביו"ט בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?

פורסם: ב' יוני 15, 2020 11:36 pm
על ידי עזריאל ברגר
אראל כתב:תוספת אורה היא רק במקום הסעודה

ועפ"ז הורה לי מו"צ אחד, שמי שמתארח בבית חברו לסעודות שבת - עדיף שידליק נרות בבית שאוכל בו ולא בבית שישן בו, מאחר שבבית שישן בו יש את אור החשמל ואין חשש שמא ייכשל בעץ ואבן.

Re: אשה שמדליקה נרות ביו"ט בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?

פורסם: ג' יוני 16, 2020 2:41 am
על ידי לבי במערב
כשבדידי הוה עובדא, לא הושאר אור בחדר השינה (שם הודלקו נרות הש"ק); ותמהני היש מי שיניח לחשמל לדלוק בחדרו כל הלילה.

Re: אשה שמדליקה נרות ביו"ט בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?

פורסם: ג' יוני 16, 2020 1:32 pm
על ידי עזריאל ברגר
מלבב כתב:
ביליצר כתב:
לכשיבקע כתב:אשה שמדליקה נרות ביום טוב עצמו בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?
או דיש לחלק ולומר שהדלקת נרותיה הוא בכלל 'כבוד יום טוב' אף דהאידנא אינו מוסיף אורה כלל.

בברכת התורה.


משנה ברורה תקיד סעיף ה דאעפ שכבר הדליק נרות של ברכה מצוה איכא בריבוי נרות משום שמחת יום טוב ,
ובימינו שיש חשמל עיין בחוט שני שאם זה מוסיף וכו,
https://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.a ... =&pgnum=52

ועיין עוד באג"מ אורח חיים חלק ה סימן כ אות ל

הרי כתב המהריל שיש מצווה בתוספת נר גם אם יש מאה נרות, והרי נר אחד במקום מאה נרות לא עדיף מנר כשיש אור החשמל

הדיון כאן הוא לשיטת אלו שאינם מברכים על תוספת אורה.

Re: אשה שמדליקה נרות ביו"ט בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?

פורסם: ג' יוני 16, 2020 1:46 pm
על ידי מלבב
כמדומה שכך נפסק להלכה שכן מברכים, רק כיון שהיא סמוכ. על שלחן בעל הבית אינה יכולה לברך, אבל עדיין מצווה יש, לכן זה לא נר של בטלה.

Re: אשה שמדליקה נרות ביו"ט בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?

פורסם: ג' יוני 16, 2020 2:11 pm
על ידי עזריאל ברגר
האשכנזים מברכים. הספרדים כמדומני שאינם מברכים.

Re: אשה שמדליקה נרות ביו"ט בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?

פורסם: ג' יוני 16, 2020 2:31 pm
על ידי מלבב
עדיין יתכן שגם לספרדים יש מצווה בתוספת אורה אע"פ שאין מברכים על תוספת אורה לבד.

Re: אשה שמדליקה נרות ביו"ט בסמוך לנרות שהדליקה אמה ואינה מברכת, מי הוי נר של בטלה?

פורסם: ג' יוני 16, 2020 2:46 pm
על ידי עזריאל ברגר
זאת בדיוק שאלת פותח האשכול, אם הבנתי אותו נכון.