ידועה מחל' הרשב"א והר"ן בדין מרבה בשיעורים, דהרשב"א סבר שמבשל לחולה שיש בו סכנה ומוסיף בקדירה קודם הנחתה על האש בשביל בריא הווי איסור דרבנן והר"ן סובר דהווי דאורייתא.
והנה, המשנ"ב בסימן שיח ס"ק י"ג הביא ב' הדעות וכתב וז"ל:
וע' בספרי אהבת חסד בפרק ז שבררנו ראיה מהגמרא (פסחים) דהעיקר כדעה ראשונה עכ"ל וכוונתו 'דעה ראשונה' היינו דעת הר"ן.
ביבי"א ח, או"ח סי' לד אות ו, הקשה שדברי המשנ"ב סותרים לדבריו בספר 'מחנה ישראל' שם נקט עיקר כדעת הרשב"א.
ואני הק' עיינתי בדבריו בספר אהבת חסד ותמה אני מאוד שדבריו שם לכא' לא נגעו כלל במחל' הרשב"א והר"ן במרבה בשיעורים אלא במחל' אחרת שנחלקו הרשב"א והר"ן, מפורסמת אף היא, גבי צידת צבי והובאה המחל' בסי' שטז משנ"ב ס"ק כה ושעה"צ ס"ק לב ובאמת במחל' זו הכריע המשנ"ב כר"ן!
דבר זה מוביל אותי לשאלה, האם יתכן שמשפט זה של המשנ"ב שצוטט בתחילת דברי מסי' שיח נדפס או שייך למקום הלא נכון (דהיינו בסי' שיח תחת שיודפס בסי' שטז)?
(איני אוהב תירוצים מעין אלו אבל איני רואה דרך אחרת)