עמוד 1 מתוך 1

גירות לעמון ומואב

פורסם: ד' אוגוסט 26, 2020 4:56 pm
על ידי עליך עיננו
האם יש מי שפי' שעמון ומואב לא יבואו בקהל ה' הכוונה שלא מקבלים גירים מהם? (לא כרש"י) כך משמע מתרגום יב"ע שכ' על אדומי ומצרי לקבל אותם שמתגיירים ..משמע לא לעשות כך לעמון ומואב..בגמ' בכמה מקומות משמע להדיא שמקבלים אותם וכל האיסור הוא לישא ישראלית..

Re: גירות לעמון ומואב

פורסם: ד' אוגוסט 26, 2020 11:13 pm
על ידי ביקורת תהיה
עליך עיננו כתב:כך משמע מתרגום יב"ע.
לא משמע ולא מידי. באדומי ובמצרי הזהירה התורה שלא לדחותם ולהרחיקם בבואם להתגייר, משא"כ באחד משאר האומות.

Re: גירות לעמון ומואב

פורסם: ד' אוגוסט 26, 2020 11:50 pm
על ידי עליך עיננו
כך גם אני הבנתי...אבל אח"כ ראיתי שבבאור על התרגום.מביא לדייק כך וכ' שיש שסוברים כך (לקח טוב) ולא ידעתי מקורו..

Re: גירות לעמון ומואב

פורסם: ה' אוגוסט 27, 2020 5:14 am
על ידי לבי במערב
מקורו במדרש 'לקח טוב' עה"פ תצא כג, ז; ובביאור הרי"פ על סהמ"צ לרס"ג (ל"ת רסג) האריך בזה, יעו"ש.

[ובגו"א עה"פ תצא כג, ד כ' דלאפוקי משיטה זו בא רש"י בפירושו].

Re: גירות לעמון ומואב

פורסם: ה' אוגוסט 27, 2020 10:30 am
על ידי עליך עיננו
ייש"כ

Re: גירות לעמון ומואב

פורסם: ה' אוגוסט 27, 2020 12:01 pm
על ידי הוה אמינא
זו 'סתם משנה' מפורשת שיכולים להתגייר רק לא להתחתן, וכתוב בה "מעשה בגר עמוני שעמד בבית המדרש ואמר"... לא אמירה של דין שאפשר להטות להכא או התם. ואיני יודע מי יכול לחלוק על עדות של משנה.

Re: גירות לעמון ומואב

פורסם: ה' אוגוסט 27, 2020 6:50 pm
על ידי לבי במערב
יש דס"ל שאפשר לפרש פשש"מ שלא כפי ההלכה, ביניהם מגדולי רבותינו הראשונים והאחרונים.
וכ"ש בנדו"ד.

Re: גירות לעמון ומואב

פורסם: ה' אוגוסט 27, 2020 7:30 pm
על ידי עליך עיננו
ודאי שאין צד לומר שלא יבואו בקהל כפשוטו הכוונה לגירות שהרי בממזר לכו"ע מותר להתגייר ואין בזה שום צד איסור ח"ו
אלא רק משום דכתיב לא תדרוש שלומם וטובתם עד עולם יש שדייקו שהכוונה לא לקבל מהם גרים...

Re: גירות לעמון ומואב

פורסם: ו' אוגוסט 28, 2020 4:53 am
על ידי לבי במערב
עליך עיננו כתב:אלא רק משום דכתיב לא תדרוש שלומם וטובתם עד עולם יש שדייקו שהכוונה לא לקבל מהם גרים...
והיינו מ"ש, ד'כ"ש בנדו"ד'.

Re: גירות לעמון ומואב

פורסם: ו' אוגוסט 28, 2020 1:04 pm
על ידי עליך עיננו
במנ"ח כ' לחדש שאעפ"י שמתגיירים מ"מ האיסור של לא לדרוש שלומם וטובתם נשאר לעולם..