עמוד 1 מתוך 1

בפה"ג בברית בשבת

פורסם: ג' פברואר 09, 2021 12:59 am
על ידי הארי החי
אף להשיטות שיכולים לטעום אחרי הקריאת שם ואין זה הפסק, לכאו' בברית בשבת בבוקר שיש חובת קידוש בודאי הוי הפסק. ויל"ע אם גם ברכת כורת הברית הוי הפסק?

Re: בפה"ג בברית בשבת

פורסם: ג' פברואר 09, 2021 2:38 am
על ידי במסתרים
עיין שו"ת באר משה ח"ח סימן קו https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?r ... &pgnum=508

Re: בפה"ג בברית בשבת

פורסם: ג' פברואר 09, 2021 1:50 pm
על ידי כדכד
אם זה לא הפסק לברכה למה שזה יהיה הפסק לקידוש?

Re: בפה"ג בברית בשבת

פורסם: ג' פברואר 09, 2021 8:42 pm
על ידי הארי החי
כדכד כתב:אם זה לא הפסק לברכה למה שזה יהיה הפסק לקידוש?

משום שלגבי כורת הברית הוא מענינא משא"כ לגבי קידוש אין שום שייכות.

Re: בפה"ג בברית בשבת

פורסם: ג' פברואר 09, 2021 8:44 pm
על ידי הארי החי
במסתרים כתב:עיין שו"ת באר משה ח"ח סימן קו https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?r ... &pgnum=508


תודה רבה. כל הרואה שם ישתומם על שנעלם ממנו שהטור הביא ב' שיטות בזה ביו"ד סי' רסה, ובאו"ח ס"ס קפט סתם דאינו הפסק...

Re: בפה"ג בברית בשבת

פורסם: ד' פברואר 10, 2021 2:33 am
על ידי במסתרים
הארי החי כתב:באו"ח ס"ס קפט סתם דאינו הפסק

כן הוקשה לי מכבר. וכמעט שכתבתי זה לעיל וחזרתי בי דאולי יש לחלק בין "ברכת המילה שמתפללים על הילד באמצע הברכה אחר שבירך בפה"ג" שאינה הפסק ונכלל בה גם התפלות אשר בתוכה, משא"כ תפלות הנאמרות אחריה.

Re: בפה"ג בברית בשבת

פורסם: ד' פברואר 10, 2021 9:47 am
על ידי כדכד
הארי החי כתב:
כדכד כתב:אם זה לא הפסק לברכה למה שזה יהיה הפסק לקידוש?

משום שלגבי כורת הברית הוא מענינא משא"כ לגבי קידוש אין שום שייכות.

גם אשר קידש עצמה אינה מענין הקידוש ובכל זאת זה לא הפסק משום שכשמברכים בפה"ג על כוס שמברכים עליה עוד ברכה כגון קדוש הבדלה נשואין ומילה הברכות שמברכים בין בפה"ג לשתיה אינן הפסק וזאת גם אם הכוס מיועדת למטרות שונות כמו יקנה"ז ברכת הנר אינה הפסק בין בפה"ג של קידוש יו"ט לשתיה ולכן אם התפלה שלאחר כורת הברית אינה הפסק לענין המילה די בכך וא"צ שתהיה מענין הקידוש