עמוד 1 מתוך 1

סימן יפה לו - פשט

פורסם: ד' יולי 13, 2011 4:25 pm
על ידי בחושךאור1
מצינו פעמים מספר שעל אירועים שונים אמרו חז"ל סימן יפה/רע לו.

כגון - המתעטש מלמעלה - סימן יפה לו, מת במוצאי יו"כ - סימן יפה לו (רש"י: נמחלו עוונותיו וסימן יפה לו), פני למעלה - סימן יפה לו וכו'.

ונפשי בשאלתי - מה הפשט ? סימן למה? לכך שמרוצים מעשיו בשמים? למי ניתן הסימן? לאדם עצמו, אם כן לצורך מה (התינח הסימנים הרעים - לעוררו - אך סימנים יפים מה מטרתם?) לסובבים אותו, מה בצע להם?

ואין להשיביני מפירוש רש"י הנ"ל דהוא גופא - זה שנמחלו עוונותיו ביו"כ זה אצל הרבה אנשים שלא מתים במוצאי יו"כ. אלא מאי, התזמון? היא גופא קשיא מה מסמן התזמון?

אשמח לפשט.

Re: סימן יפה לו - פשט

פורסם: ו' יולי 22, 2011 4:34 am
על ידי יאיר.
לא מובן לי מה קשה.
אכן כמו שכתבת סימן לו לאדם שמרוצים ממנו בשמים ודבר גדול הוא!
וכי יש אדם (חוץ מצדיק גמור) שיכול לדעת במאה אחוז שמרוצים ממנו למעלה?!
[אפילו ריב"ז בכה לפני פטירתו בפני תלמידיו ואמר שאין יודע אם מוליכין אותו לג"ע או לגיהנם.
(וח"ו שנחשוד ש"הציג"..ומקובלנו שבאמת ובתמים לא ידע לאן יוליכוהו...ומה נאמר אנן?!)].

ונראה שהוא לצורך שידע זאת וימשיך במעשיו שעשה עד כעת.

Re: סימן יפה לו - פשט

פורסם: ב' יולי 25, 2011 4:10 pm
על ידי בחושךאור1
ולנפטר במוצאי יו"כ? סימן לקרוביו? זה שנפטר נקי מעבירות זה "טוב לו" ולא "סימן יפה לו"...

Re: סימן יפה לו - פשט

פורסם: ב' יולי 25, 2011 10:19 pm
על ידי יאיר.
בחושךאור1 כתב:ולנפטר במוצאי יו"כ? סימן לקרוביו? זה שנפטר נקי מעבירות זה "טוב לו" ולא "סימן יפה לו"...

סימן לקרוביו. שאם היה שומר מצוות שמרן כראוי וצדיק (או קרוב לזה) היה.

Re: סימן יפה לו - פשט

פורסם: ו' יולי 29, 2011 6:36 pm
על ידי אצב
יאיר. כתב:
בחושךאור1 כתב:ולנפטר במוצאי יו"כ? סימן לקרוביו? זה שנפטר נקי מעבירות זה "טוב לו" ולא "סימן יפה לו"...

סימן לקרוביו. שאם היה שומר מצוות שמרן כראוי וצדיק (או קרוב לזה) היה.

א"כ מדוע נכתב "סימן יפה לו"?

Re: סימן יפה לו - פשט

פורסם: א' יולי 31, 2011 1:48 am
על ידי יאיר.
לדעתי כאן "לו" מתפרש כמו "עליו". (כל' הסימן לקרוביו אבל בקשר אליו ולכן סימן יפה לו).

Re: סימן יפה לו - פשט

פורסם: ב' אוגוסט 01, 2011 8:07 pm
על ידי אורייתא!
נראה שכוונתו "סימן יפה לו".
שאין דבר מוגדר שיצפה לו. או איזה הבטחה מסויימת וכו'.
רק שאומרים לו שיהיה שמח, שבמקרה שקרה, ראוי להיות שמח עליו.
ועיין אבות דרבי נתן ריש פכ"ה.
ונראה שהוא מכנה משותף שנמצא בכל מקומות אלו שנכתב שם "סימן יפה לו".

Re: סימן יפה לו - פשט

פורסם: ד' אוגוסט 03, 2011 1:34 pm
על ידי אצב
אורייתא! כתב:נראה שכוונתו "סימן יפה לו".
שאין דבר מוגדר שיצפה לו. או איזה הבטחה מסויימת וכו'.
רק שאומרים לו שיהיה שמח, שבמקרה שקרה, ראוי להיות שמח עליו.
ועיין אבות דרבי נתן ריש פכ"ה.
ונראה שהוא מכנה משותף שנמצא בכל מקומות אלו שנכתב שם "סימן יפה לו".

זו אינה תשובה שהרי אני שאלתי על יאיר שכתב שזה סימן לקרוביו, אך הוא ענה יפה ובא על פתרונו ואין צורך להוסיף כאן דבר.

Re: סימן יפה לו - פשט

פורסם: ד' אוגוסט 03, 2011 3:24 pm
על ידי אורייתא!
אצב כתב:זו אינה תשובה שהרי אני שאלתי על יאיר שכתב שזה סימן לקרוביו, אך הוא ענה יפה ובא על פתרונו ואין צורך להוסיף כאן דבר.

דברי לא נסובו על דבריך או דברי יאיר.
דברי נסובו על
בחושךאור1 שכתב:

בחושך אור כתב:מצינו פעמים מספר שעל אירועים שונים אמרו חז"ל סימן יפה/רע לו.

כגון - המתעטש מלמעלה - סימן יפה לו, מת במוצאי יו"כ - סימן יפה לו (רש"י: נמחלו עוונותיו וסימן יפה לו), פני למעלה - סימן יפה לו וכו'.

ונפשי בשאלתי - מה הפשט ? סימן למה? לכך שמרוצים מעשיו בשמים? למי ניתן הסימן? לאדם עצמו, אם כן לצורך מה (התינח הסימנים הרעים - לעוררו - אך סימנים יפים מה מטרתם?) לסובבים אותו, מה בצע להם?

ורק להסביר באתי שאין דבר מוגדר שיצפה לו...

Re: סימן יפה לו - פשט

פורסם: ו' אפריל 25, 2014 4:48 pm
על ידי סמבטיון
מת במוצאי יו"כ סימן יפה לו
הפירוש שזה דבר טוב לו לא שזה סימן על משהו אחר