עמוד 1 מתוך 1

צליית כבד

פורסם: ב' מאי 17, 2021 9:52 pm
על ידי עני בן פחמא
א) בספר באר משה ח"ז כתב שכאשר צולים כבד בתנור יש לחמם את התנור קודם הצלייה, מה הטעם לזה? הרי ממ"נ אם התנור חם שיס"ב יש כאן צלי והכל בסדר, ואם אין יס"ב אין כלום, וכי בעינן דוקא חום רב לצליית כבד, ולא די ביס"ב?
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... hlts=&ocr=

ב) בספר הכשרות מביא שצריך שהתנור יהיה פתוח בשעת צליית הכבד, מה הטעם לזה? ואם משום שהאדים יאסרו את הבשר הרי אף דם בעין שינטוף על הכבד לא יאסור אותו דאיידי דטריד למיפלט לא בלע (יד יהודה עג), וכי האדים חמורים מן הדם בעצמו?
[https://www.aliya.org.il/%D7%A6%D7%9C%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%9B%D7%91%D7%93/]

Re: צליית כבד

פורסם: ד' מאי 19, 2021 8:39 pm
על ידי כמעיין המתגבר
לענ"ד חום לא מספיק נועל את הכבד, ואז הדם לא יוצא כראוי.

Re: צליית כבד

פורסם: ד' מאי 19, 2021 8:41 pm
על ידי כמעיין המתגבר
לגבי הדלת, דעת הפוסקים שאין חשש ריח או זיעה בדם, כמובא בפת"ש בשם הר כרמל.

Re: צליית כבד

פורסם: ו' יוני 04, 2021 10:39 am
על ידי עני בן פחמא
כמעיין המתגבר כתב:לענ"ד חום לא מספיק נועל את הכבד, ואז הדם לא יוצא כראוי.

בדיוק להפך הפוסקים (מנח"י אול"צ בנין אב ועוד) כותבים לצלות הכבד בחום חלש (בעומד לבשלו) כדי שיצלה גם מבפנים.
ובכלל, אין להמציא דינים בלא מקור ברור, לא מצינו בפוסקים עוצמה של צלייה.

Re: צליית כבד

פורסם: ו' יוני 04, 2021 10:41 am
על ידי עני בן פחמא
כמעיין המתגבר כתב:לגבי הדלת, דעת הפוסקים שאין חשש ריח או זיעה בדם, כמובא בפת"ש בשם הר כרמל.

אין פת"ש כזה.