עמוד 1 מתוך 1

מי עושה עבודת בית המקדש אחר חורבנה

פורסם: א' יולי 04, 2021 8:59 pm
על ידי feder6806
בעשרה מאמרות מהרמ"א מפאנו כותב שאליהו הנביא מקריב .תמידין בבית המקדש אף על פי שהוא שמם
ושאלתי להרבה תלמידי חכמים הרי בגמרא מנחות קי:. ובחגיגה יב: איתא שמיכאל שר הגדול מקריב קרבנות. ויש ליישב, שאליהו מקריב כאן בעולם הגשמי ומיכאל בעולם הבא. וצ"ע

Re: מי עושה עבודת בית המקדש אחר חורבנה

פורסם: א' יולי 04, 2021 10:40 pm
על ידי בקרו טלה
עי' יפה ללב [פאלאג'י] ח"ג
יפה ללב.png
יפה ללב.png (222.64 KiB) נצפה 679 פעמים

ועי"ע בצמח דוד ד"ה ומזה יתורץ
צמח דוד.pdf
(977.45 KiB) הורד 136 פעמים

[ועי"ע במגדים חדשים חגיגה יב ע"ב שהאריך כדרכו דברים נפלאים בענין אליהו ומיכאל]

Re: מי עושה עבודת בית המקדש אחר חורבנה

פורסם: ב' יולי 05, 2021 4:09 am
על ידי feder6806
דברים נפלאים תודה

Re: מי עושה עבודת בית המקדש אחר חורבנה

פורסם: ב' יולי 05, 2021 8:13 am
על ידי לבי במערב
ר''י דנדרוביץ - עץ חיים יט.pdf
(4.05 MiB) הורד 126 פעמים
קרבן שמואל.pdf
(355.74 KiB) הורד 82 פעמים

Re: מי עושה עבודת בית המקדש אחר חורבנה

פורסם: ו' יולי 09, 2021 4:07 am
על ידי feder6806
תודה על כל התגובות

והנה, כל זה ניחא לגבי הקרבת הקרבנות, או קרבן תמיד או כולם, אבל לא מצאתי בדברי חז"ל מה אם הקטרת הקטורת והדלקת הנרות, מי עושה העבודות האלו בשמים

א. בסוף מנחות קי: איתא: כתיב בדברי הימים (ב ב ג) לעולם זאת בישראל,... זה מזבח בנוי ומיכאל שר הגדול עומד להקריב עליו קרבן. ע"כ. והנה זהו לשון הפסוק בדברי הימים שם: הִנֵּה אֲנִי בוֹנֶה-בַּיִת לְשֵׁם יְהוָה אֱלֹהָי, לְהַקְדִּישׁ לוֹ לְהַקְטִיר לְפָנָיו קְטֹרֶת-סַמִּים וּמַעֲרֶכֶת תָּמִיד וְעֹלוֹת לַבֹּקֶר וְלָעֶרֶב, לַשַּׁבָּתוֹת וְלֶחֳדָשִׁים, וּלְמוֹעֲדֵי יְהוָה אֱלֹהֵינוּ: לְעוֹלָם, זֹאת עַל-יִשְׂרָאֵל.
והנה הגמרא מדברת רק בענין הקרבנות, כמו שכותבים התוס אם הכוונה לנשמות הצדיקים או לכבשים של אש. אבל מה עם "להקטיר לפניו קטרת סמים" מי עושה את זה?

זאת ועוד, בפסוק כתיב "ובהעלות אהרן את הנרות .... קטרת "תמיד לפני השם לדורותיכם.
והרי אצל שמן המשחה נדרש מתיבת לדורותיכם, דהוא קיים גם לעתיד לבוא, אם כן גם לענין הדלקת הנרות והקטרת הקטרות מילת "לדורותיכם" שאהרן הכהן עושה לעולם הבא (ודבר זה צריך בירור, האם בכל פעם לדורותיכם הוא לעולם ועד)

ג. ידועים דברי חזל שלך גדולה משלם שאתה מדליק ומטיב את הנרות. וידועים דברי הרמב"ן שהכוונה לנרות חנוכה, אבל הרלשיך חולק ומביא דברי הגמרא הנל שגם לאחר החורבן נמשך עבודת המקדש,

והיוצא לכאורה מכל הנ"ל שעבודת הדלקת הנרות והקטרת הקטורת (וכידוע דברי הזוהר הקדוש שהם קשורים.) נעשה על ידי אהרן הכהן בשמים ואפילו לאחר חורבן
וכן איתא בזוהר הקדוש פרשת בהעלותך נאמר, שמשהדליק אהרן הכהן את הנרות נדלק גם למעלה בשמים.