עמוד 1 מתוך 1

ישראלי בקודש הקודשים?

פורסם: א' יולי 31, 2011 9:14 pm
על ידי אליעזר אאא
ראיתי היום באיזה עלון חבד"י בשם הרבי, שהביא מדרששלעתיד לבוא יוכל כל ישראלי להיכנס לקודש הקודשים, מכיוון שיהיו בדרגת כהן גדול. מישהו מכיר כזה מדרש?

Re: ישראלי בקודש הקודשים?

פורסם: א' יולי 31, 2011 9:34 pm
על ידי אדמו''ר
אליעזר אאא כתב:ראיתי היום באיזה עלון חבד"י בשם הרבי, שהביא מדרששלעתיד לבוא יוכל כל ישראלי להיכנס לקודש הקודשים, מכיוון שיהיו בדרגת כהן גדול. מישהו מכיר כזה מדרש?

הוא לא הביא מדרש, אלא הכל הוא אמר מעצמו על דרך אפשר.
http://www.otzar.org/crops/146157109-12688125473.html

Re: ישראלי בקודש הקודשים?

פורסם: א' יולי 31, 2011 9:36 pm
על ידי תולעת ספרים07
בתנא דבי אליהו יש איזה מאמר שכתוב שם שת"ח יכול להקריב על המזבח כמו כה"ג ואיני זוכר כעת מקומו.

Re: ישראלי בקודש הקודשים?

פורסם: א' יולי 31, 2011 9:42 pm
על ידי עשוי לנחת
אליעזר אאא כתב:שלעתיד לבוא יוכל כל ישראלי להיכנס לקודש הקודשים, מכיוון שיהיו בדרגת כהן גדול

עי' אור החיים (בראשית מט, כח, ובמדבר ג, מה) "שאמרו ז"ל עתידה עבודה שתחזור לבכורות". [והגרי"ז כידוע השיג על זה, שאין כזה חז"ל.]
מבואר לכאורה דלא תחזור העבודה יותר מאשר לבכורות, וכולי האי מיירי רק לגבי עבודתם הרגילה שהיתה צריכה להיות קודם חטא העגל, אך מכאן ועד להיות כהן גדול לכאו' הדרך רחוקה.

Re: ישראלי בקודש הקודשים?

פורסם: ב' אוגוסט 01, 2011 7:45 pm
על ידי אורייתא!
כן כתב בהדיא: ר' צדוק הכהן מלובלין - (פרי צדיק ויקרא פרשת אחרי)
זה לשונו:
"ולעתיד יהיו כל ישראל ראוים לכנוס לקודש הקדשים" ע"ש.

Re: ישראלי בקודש הקודשים?

פורסם: ב' אוגוסט 01, 2011 7:48 pm
על ידי עשוי לנחת
אורייתא! כתב:כן כתב בהדיא: ר' צדוק הכהן מלובלין - (פרי צדיק ויקרא פרשת אחרי)
זה לשונו:
"ולעתיד יהיו כל ישראל ראוים לכנוס לקודש הקדשים" ע"ש.

א. ביקשו מדרש.
ב. הוא כותב "ראויים" לכנוס, יתכן שהכונה שרק ראויים, וכמו שכתבה הגמ' יקרה היא מפנינים, דת"ח יותר מכה"ג שעובד לפני ולפנים. אך לא מחייב שבפועל יוכלו להכנס.

Re: ישראלי בקודש הקודשים?

פורסם: ב' אוגוסט 01, 2011 7:59 pm
על ידי אורייתא!
עשוי לנחת כתב:
אורייתא! כתב:כן כתב בהדיא: ר' צדוק הכהן מלובלין - (פרי צדיק ויקרא פרשת אחרי)
זה לשונו:
"ולעתיד יהיו כל ישראל ראוים לכנוס לקודש הקדשים" ע"ש.

א. ביקשו מדרש.
ב. הוא כותב "ראויים" לכנוס, יתכן שהכונה שרק ראויים, וכמו שכתבה הגמ' יקרה היא מפנינים, דת"ח יותר מכה"ג שעובד לפני ולפנים. אך לא מחייב שבפועל יוכלו להכנס.


א. אמנם ביקשו מדרש. וכבר אמרו קודם לכן שאין זה במדרש אלא מסברא.
ב. בהמשך דברי רבי צדוק נכתב
"...וביום הכפורים זוכה לזה אהרן הכהן וכל הכהנים גדולים ויכול לכנוס לבית קודש הקדשים כמו לעתיד לעלמא דאתי:
והרואה את דבריו בפנים, יראה שכן הוא.