עמוד 1 מתוך 1

היתכן ש'עד מפי עד' אינו נאמן באיסורין?

פורסם: ג' ינואר 25, 2022 9:40 pm
על ידי איש_ספר
נחלקו אחרונים בדין עד מפי עד באיסורין. (הובאו בספר אוצר עדות באיסורין עמ' קעג ואילך. דרך משל, בכנה"ג חו"מ סי' כח כ' בשם מרן בתשו' כתיבת יד, שאינו נאמן!)

ואני לשאול כתם באתי, בבעו ובמטו שתלמדוני, איך אדם אוכל בביתו או אצל כל מי שאינו השוחט או המפריש תרו"מ וכו'. האין זה עמ"ע?

(וכידוע ד' רש"י דע"א נאמן באיסורין דאל"ה אין אדם אוכל בביתו ואצל חבירו וכו', וא"כ הוא הדין והוא הטעם).

Re: היתכן ש'עד מפי עד' אינו נאמן באיסורין?

פורסם: ד' ינואר 26, 2022 1:26 am
על ידי סגי נהור
הרהור בעלמא על שאלתך. לכאורה אין בעל הבית נאמן על השחיטה בעד מפי עד, אלא נאמן לומר שקנה בחנות מוכרת בשר שחוטה.
וכל שהוחזק בהיתר ובכשרות, אין הע"א מעיד אלא שהניח הדבר בחזקתו ובכשרותו.

Re: היתכן ש'עד מפי עד' אינו נאמן באיסורין?

פורסם: ד' ינואר 26, 2022 1:10 pm
על ידי מקדש מלך
איש_ספר כתב:נחלקו אחרונים בדין עד מפי עד באיסורין. (הובאו בספר אוצר עדות באיסורין עמ' קעג ואילך. דרך משל, בכנה"ג חו"מ סי' כח כ' בשם מרן בתשו' כתיבת יד, שאינו נאמן!)

ואני לשאול כתם באתי, בבעו ובמטו שתלמדוני, איך אדם אוכל בביתו או אצל כל מי שאינו השוחט או המפריש תרו"מ וכו'. האין זה עמ"ע?

(וכידוע ד' רש"י דע"א נאמן באיסורין דאל"ה אין אדם אוכל בביתו ואצל חבירו וכו', וא"כ הוא הדין והוא הטעם).

רק תבהיר לשאינם בקיאים, האם המחלוקת היא גם בנאמנות על דבר שבידו?