עמוד 1 מתוך 1

לימוד על מנת לחדש

פורסם: ד' אוגוסט 24, 2011 4:06 pm
על ידי בחושךאור1
בעקבות העמוד האחרון במאמר על רח"י דינקליס בפורום משפחת סופרים המעטיר (לא הצלחתי ללנקק) מוזכר כי הסיבה לחיבורו הגדול על טהרות הייתה נדרו
לחדש על כל משנה ומשנה. כסיעתא הביא הרב אדלשטיין את דברי הקה"י הדומים לזה.

שאלותיי הן: (א) האם יש מקור לכך שצריך לחדש כל יום (יש זוהר שצריך לחדש בשבת ועל זה נשאלת הנשמה היתירה במוצ"ש) אך היכן מצינו שיהיה כך כל יום? (ב) האם אכן כדאי וראוי ללמוד על מנת לחדש ולא שהחידושים, אם יהיו, יבואו מאליהם? הלא יש חשש גדול שיבואו לעייל פילא בקופיא דמחטא וכפי ששכיח בדורינו שכל אברך/בחור מוציא קונטרס ו/או נרשם לתחרות חבורות ו/או מחפש לדחוף חבורה לקונטרס חבורות של הישיבה קטנה וכו'?

אשמח לדעתכם.

Re: לימוד על מנת לחדש

פורסם: ד' אוגוסט 24, 2011 4:12 pm
על ידי חיים
מהקדמת שפת אמת על סדר קדשים:

Re: לימוד על מנת לחדש

פורסם: ד' אוגוסט 24, 2011 4:30 pm
על ידי בחושךאור1
יישר כוח! מה הם אכן ספרי קודש אלו אם כן מה עניין חידושי תורה בשבת?
ומה בנוגע לשאלה השניה - השפת אמת חידש משהו כל יום אבל לא למד במטרה לחדש כמו שמשמע לגבי הרב דינקליס שלמד סדר טהרות בכוונה לחדש ואם לא מצא מה לחדש היה שונה את המשנה ימים שלמים עד שהיה מוצא כדי כתיבת מערכה.

Re: לימוד על מנת לחדש

פורסם: ו' אוגוסט 26, 2011 2:23 pm
על ידי זקן ששכח
שמעתי פעם, אולי בשם ר"ח וואלאזינער, שהבנה בריאה שקולה כחידוש ואף יותר מכך. שמא מכיר מישהו ויעלה מקור הדברים.

Re: לימוד על מנת לחדש

פורסם: ו' אוגוסט 26, 2011 4:07 pm
על ידי בן המחבר
זקן ששכח כתב:שמעתי פעם, אולי בשם ר"ח וואלאזינער, שהבנה בריאה שקולה כחידוש ואף יותר מכך. שמא מכיר מישהו ויעלה מקור הדברים.


כתר ראש אות נו. http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=533