עמוד 1 מתוך 1

האם בבתי הדין מקבלים נשים וחילונים להעיד ובעדות קידושין?

פורסם: א' אוגוסט 28, 2022 7:20 pm
על ידי משה גור
על פי פשט נשים ,וחילונים מחללי שבת בפרהסיא פסולים לעדות,אבל ראיתי שמביאים מקורות ש1 חילונים בזמנינו תינוקות שנשבו ואולי נכשיר אותם לעדות כי יש אומרים שהבעיה היא חוסר נאמנות והם לא ישקרו(והשאלה גם לגבי עדים לקידושין)2גם לגבי עדות נשים שמעתי שיש תקנה שאפשר לקבל נשים בבית הדין
האם יש הבדל בין בתי דין בדבר הזה?ומה הנוהג המקובל?(לגבי נשים לא ראיתי אף אחד שיתיר עדות נשים לקידושין)
ראיתי פה קובץ בעניין

Re: האם בבתי הדין מקבלים נשים וחילונים להעיד ובעדות קידושין?

פורסם: א' אוגוסט 28, 2022 11:31 pm
על ידי הוה אמינא
בממונות אפשר להכשיר עדים ע"י הסכמה, כמ"ש נאמן עלי אבא נאמן עלי אביך וכו'.
בדברים שצריכים חלות ע"י עדים כגון גיטין אין מי שמיקל.
(עם זאת בבתי הדין החרדים מחמירים יותר לברור עדים מהודרים בכשרות, ברבנות פחות).

במקרים רבים מקבלים עדים לבירורים על דרך "התרשמות", ולכן מקבלים נשים, עד יחיד, בעלי מקצוע (שיש להם זיקת ממון לנידון), ועוד, ולא חותכים את הדין על פיהם, אלא בהצטרפות עם נתונים נוספים.

Re: האם בבתי הדין מקבלים נשים וחילונים להעיד ובעדות קידושין?

פורסם: ב' אוגוסט 29, 2022 9:56 am
על ידי עזריאל ברגר
משה גור כתב:מחללי שבת בפרהסיא פסולים לעדות

לא רק מחללי שבת, ולא רק בפרהסיא.
לדוגמא: גם מי שאוכל שרצים בצנעא - פסול לעדות.

Re: האם בבתי הדין מקבלים נשים וחילונים להעיד ובעדות קידושין?

פורסם: ג' אוגוסט 30, 2022 1:49 pm
על ידי נחומצ'ה
וגם עוברים על איסורי דרבנן פסולים מדרבנן.

Re: האם בבתי הדין מקבלים נשים וחילונים להעיד ובעדות קידושין?

פורסם: ג' אוגוסט 30, 2022 8:16 pm
על ידי עזריאל ברגר
נחומצ'ה כתב:וגם עוברים על איסורי דרבנן פסולים מדרבנן.

אכן.