עמוד 1 מתוך 1

40 יום ?

פורסם: ו' ספטמבר 02, 2011 1:55 am
על ידי הר ששון
מה המקור לענין תפלה ארבעים יום אצל הכותל (ולאחרונה ראיתי גם במקומות אחרים)
וגם מהו המספר 40 דוקא

Re: 40 יום ?

פורסם: ו' ספטמבר 02, 2011 2:59 am
על ידי ואם תאמר
בענין תפלה לארבעים יום ידוע שאחר חטא העגל עלה משה על ההר והתפלל ארבעים יום עיין ברמב''ן בפרשת כי תשא (פרק לב פסוק יא)
ובספר "צדיק יסוד עולם" על רבי שלמה מזוועהיל זיע"א ח''ב עמ' ל"ט מובא שהיה מייעץ כן לילך בעת צרה ח"ו להתפלל ארבעים יום ע"י הכותל המערבי

Re: 40 יום ?

פורסם: ו' ספטמבר 02, 2011 6:55 am
על ידי הר ששון
תודה אבל אין מקור יותר קדום ?

Re: 40 יום ?

פורסם: ו' ספטמבר 02, 2011 9:54 am
על ידי מורה צדק
שמעתי פעם מהרב בן ציון מוצפי שאין בזה כל עניין ומקורו מהערבים.
ויל"ע אם מה שמשה היה בשמים 40 יום זה ראיה.

Re: 40 יום ?

פורסם: ו' ספטמבר 02, 2011 11:29 am
על ידי עשוי לנחת
הר ששון כתב:מה המקור לענין תפלה ארבעים יום אצל הכותל (ולאחרונה ראיתי גם במקומות אחרים)
וגם מהו המספר 40 דוקא

שמעתי פעם כמדומה מרבי מיכל זילבר [ואיני בטוח שזה ממנו, בלי אחריות], שבחז"ל מובאים פעמים רבות דברים שקשורים לארבעים יום, ובעיקר בזוה"ק [תעשו חיפוש ארבעין יומין וכדו'], כגון 40 יום שמשה רבינו היה בשמים, שקשור גם לארבעים יום מר"ח אלול עד יוכ"פ, 40 יום של תענית, 40 יום קודם יצירת הולד, ועוד רבים.
הביאור הוא שארבעים יום זה זמן חשוב, שיכול לשנות ולקבוע מציאות, ועל כן, יש מקום להתפלל על דבר מסויים 40 יום שזהו זמן שיכול לשנות גזירה.
ומכיון שבכותל ודאי יש ענין להתפלל, אז 40 יום בכותל, זה דבר די מובן.
[אני חוזר שוב, שאיני בטוח ששמעתי את זה מהגרמ"ז, וגם איני זוכר שאמר מקור ברור לדבריו, אולי מישהו יודע עוד הוכחות ליסוד זה.]

Re: 40 יום ?

פורסם: ו' ספטמבר 02, 2011 2:34 pm
על ידי חיס
עוד מצינו שהנביא יונה הולך לנינוה ואומר: עוד "ארבעים יום" נינוה נהפכת... (יונה פרק ג' פסוק ד')

דהיינו שאפשר לבטל הגזירה ארבעים יום.

ובדרך רמז י"ל "עזרנו אלהי ישענו על דבר כבוד שמך והצילנו וכפר על חטאתינו למען שמך" (תהילים פרק עט ט ).

"עזרנו אלקי" בגימטריא "ארבעים יום" על ידי ארבעים יום יש סייעתא דשמיא וכו' אמן.

Re: 40 יום ?

פורסם: ו' ספטמבר 02, 2011 8:12 pm
על ידי הר ששון
חיס כתוב

על ידי חיס » 02/09/11 08:34
ובדרך רמז י"ל "עזרנו אלהי ישענו על דבר כבוד שמך והצילנו וכפר על חטאתינו למען שמך" (תהילים פרק עט ט ).

"עזרני אלקי" בגימטריא "ארבעים יום" על ידי ארבעים יום יש סייעתא דשמיא וכו' אמן.


נא לנסות עוד פעם זה 383 וזה 379 !!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: 40 יום ?

פורסם: א' ספטמבר 04, 2011 6:50 am
על ידי אמרתי אחכמה
עשוי לנחת כתב:
הר ששון כתב:מה המקור לענין תפלה ארבעים יום אצל הכותל (ולאחרונה ראיתי גם במקומות אחרים)
וגם מהו המספר 40 דוקא

שמעתי פעם כמדומה מרבי מיכל זילבר [ואיני בטוח שזה ממנו, בלי אחריות], שבחז"ל מובאים פעמים רבות דברים שקשורים לארבעים יום, ובעיקר בזוה"ק [תעשו חיפוש ארבעין יומין וכדו'], כגון 40 יום שמשה רבינו היה בשמים, שקשור גם לארבעים יום מר"ח אלול עד יוכ"פ, 40 יום של תענית, 40 יום קודם יצירת הולד, ועוד רבים.
הביאור הוא שארבעים יום זה זמן חשוב, שיכול לשנות ולקבוע מציאות, ועל כן, יש מקום להתפלל על דבר מסויים 40 יום שזהו זמן שיכול לשנות גזירה.
ומכיון שבכותל ודאי יש ענין להתפלל, אז 40 יום בכותל, זה דבר די מובן.
[אני חוזר שוב, שאיני בטוח ששמעתי את זה מהגרמ"ז, וגם איני זוכר שאמר מקור ברור לדבריו, אולי מישהו יודע עוד הוכחות ליסוד זה.]

זה לשון הרה"ק רבי ר' אלימלך מליזענסק זי"ע ב'צעטיל קטן' אות טז:
"האדם לא נברא בעולם רק לשבר את הטבע לכן יזרז א"ע לתקן מדותיו (בשנת י"ח דוקא) כמו שאבאר,
כגון מי שנולד בטבע של עקשנות ישבר את טבעו מ' יום רצופים לעשות דוקא להיפך ממה שיעלה במחשבתו,
וכן מי שבטבע עצל ירגיל את עצמו מ' יום רצופים לעשות כל דבר בזריזות, הן בהולך לשכוב על מטתו הן לקום בבוקר ממשכבו הן בזריזות לבישת בגדים ונט"י ולנקות את גופו ולילך בזריזות לבהכ"נ תיכף אחר קומו מהספר וכיוצא בהן,
וכן מי שטבעו ביישן מהחלק של בושה רעה ירגיל את עצמו מ' יום להתפלל דוקא בקול רם וכח תנועת אבריו ולקיים כל עצמותי תאמרנה ולברך על התורה בקול רם עד שיעזרהו מן השמים להסיר הבושה הרעה ממנו,
וכן מי שאמרי פיו אינם עולים יפה ומסודר מחמת הרגל טבעו וכלי הדיבור שלו ירגיל את עצמו מ' יום להטות אזנו להדיבורים היוצאים מאליו הן במילי דעלמא והן במילי דשמיא הן בשעת הלימוד כי הרגל של כל דבר נעשה שלטון,
וכן מי שטבעו אינו מתמיד בלימודו ירגיל את עצמו גם כן מ' יום וילמוד יותר מהרגל שלו ויסתכל בכל פעם קודם הלימוד בצעטיל קטן שלי ומשם ואילך מן השמים יעזרוהו להיות מוסיף והולך בשבירת מדות הרעות עד תומם.
עכ"ל.

Re: 40 יום ?

פורסם: א' ספטמבר 04, 2011 11:50 am
על ידי יאיר.
עוד מצינו "ארבעים שנה אקוט בדור"...(כנגד 40 ימי המרגלים). ["ותשקוט הארץ 40 שנה"].

Re: 40 יום ?

פורסם: א' ספטמבר 04, 2011 12:50 pm
על ידי מרחביה
כדאי לעיין על כל העניינים הקשורים במספר ארבעים, בספרו של ר"נ אוירבך 'טוב נהורך' (מצוי באוצר).

Re: 40 יום ?

פורסם: א' ספטמבר 04, 2011 4:55 pm
על ידי גוראריה
לגבי תפילה 40 יום בכותל.
המקור הוא מוהר"ש מזוועהיל.

Re: 40 יום ?

פורסם: א' ספטמבר 04, 2011 8:34 pm
על ידי אפרקסתא דעניא
אחד שאל את ר' משה שפירא על ארבעים יום שיר השירים בכותל.

"למה שלא תשאל ישר על ח"י רוטל?" הפטיר כלפיו הגר"מ...

Re: 40 יום ?

פורסם: ה' אוקטובר 06, 2011 1:28 am
על ידי הר ששון
מהר"ש זוויהעל מספיק מקור לי
רק חשבתי שמקורו יותר מוקדם
תודה לכולם

Re: 40 יום ?

פורסם: ה' אוקטובר 06, 2011 1:37 am
על ידי חצקל
מצינו ארבעים דקות בין מבצע למבצע בועד הרבנים

Re: 40 יום ?

פורסם: ב' אוקטובר 10, 2011 3:25 pm
על ידי גם זה הבל
על זיווג חשבתי שאולי זה כנגד ארבעים יום קודם יצירת הולד. [בויך סברא]

Re: 40 יום ?

פורסם: ג' אוקטובר 11, 2011 5:24 pm
על ידי הודו לה' כי טוב
!שמעתי פעם מהגאון ר' נ'צ פינקל שליט'א שכל מי שמתפלל ארבעים יום בישיבת מיר רצופים יהיה לו ישועה
למר'מ ע' שו'ת תשובות והנהגות ד;סא בסו'ד שאין קשר בזה להכותל
וע' בחוברת אור ישראל (מאנסי) כרך כ'ו עמ' קפ'ה - קצ'ב