עמוד 1 מתוך 1

כל הויה לעיכובא - גם בלשון יחיד?

פורסם: ו' ינואר 05, 2024 12:27 pm
על ידי פי האתון
ראיתי בחומש תורה שלמה לגרמ"מ כשר שכתב בהערה: שכל הויה לעיכובא נאמר רק אם כתיב בלשון רבים כמו 'והיו', אבל לשון יחיד כמו 'והיה' אינו לעיכובא!
אשמח לראות אם יש ראיות ליסוד זה לכאן או לכאן.

Re: כל הויה לעיכובא - גם בלשון יחיד?

פורסם: א' ינואר 07, 2024 9:08 am
על ידי פי האתון
היכא את, ר' עזריאל?

Re: כל הויה לעיכובא - גם בלשון יחיד?

פורסם: ב' ינואר 08, 2024 12:07 am
על ידי תבא
פי האתון כתב:ראיתי בחומש תורה שלמה לגרמ"מ כשר שכתב בהערה: שכל הויה לעיכובא נאמר רק אם כתיב בלשון רבים כמו 'והיו', אבל לשון יחיד כמו 'והיה' אינו לעיכובא!
אשמח לראות אם יש ראיות ליסוד זה לכאן או לכאן.

מנחות ה, א: אמר רב פפא שאני הלכות מצורע דכתיבא בהו הוייה דאמר הכתוב (ויקרא יד, ב) זאת תהיה תורת המצורע תהיה בהוייתה תהא.
והיינו עיכובא, ומפורש בתוס' קידושין יג,א: ודוקא במצורע הוא דאמר אפילו בדיעבד לא קריבה משום דכתיב ביה הויה (ויקרא יד) זאת תהיה דהוי עיכובא.

Re: כל הויה לעיכובא - גם בלשון יחיד?

פורסם: ב' ינואר 08, 2024 9:28 am
על ידי פי האתון
תבא כתב:
פי האתון כתב:ראיתי בחומש תורה שלמה לגרמ"מ כשר שכתב בהערה: שכל הויה לעיכובא נאמר רק אם כתיב בלשון רבים כמו 'והיו', אבל לשון יחיד כמו 'והיה' אינו לעיכובא!
אשמח לראות אם יש ראיות ליסוד זה לכאן או לכאן.

מנחות ה, א: אמר רב פפא שאני הלכות מצורע דכתיבא בהו הוייה דאמר הכתוב (ויקרא יד, ב) זאת תהיה תורת המצורע תהיה בהוייתה תהא.
והיינו עיכובא, ומפורש בתוס' קידושין יג,א: ודוקא במצורע הוא דאמר אפילו בדיעבד לא קריבה משום דכתיב ביה הויה (ויקרא יד) זאת תהיה דהוי עיכובא.

הרב 'תבא' - מציאה יפה, יש"כ.
לכאורה זו ראיה לסתור (אא"כ נחלק בין 'תהיה' ל'והיה').
(בתוס' בקידושין לא כתוב יותר ממה שכתוב בגמרא...)

Re: כל הויה לעיכובא - גם בלשון יחיד?

פורסם: ג' ינואר 09, 2024 9:41 am
על ידי עזריאל ברגר
פי האתון כתב:הרב 'תבא' - מציאה יפה, יש"כ.
לכאורה זו ראיה לסתור (אא"כ נחלק בין 'תהיה' ל'והיה').
(בתוס' בקידושין לא כתוב יותר ממה שכתוב בגמרא...)

ואולי זאת תהיה שאני?

Re: כל הויה לעיכובא - גם בלשון יחיד?

פורסם: ג' ינואר 09, 2024 3:58 pm
על ידי תבא
עזריאל ברגר כתב:ואולי זאת תהיה שאני?

מפורש בגמ' תהיה בהוייתה תהא.