ההכרעה במקרה של המקוה לא פשוטה בכלל, (וכמובן הכל
בהנחה שיש חיוב לספר כה"ג ול"א דאם בעלת הכתם לא מצאה אותו ה"ה טהורה כלפי שמיא), ותלויה בהבנת הסוגיא בנדה ד"ס ובפירושים השונים בראש' ובפוס' עליה.
ובקצרה; ג' נשים שלבשו חלוק אחד דינא הוא דכולן טמאות, ויש חלק מהפוס' שנקטו בדעת חלק מהראש' דהני מילי כשבאו לישאל בב"א, אבל להלכה ודאי נקטינן דכה"ג כולן טמאות אפילו אם באו לישאל בזאח"ז. בטעם הדבר יש להאריך האם זה מחמת הדין של בבת-אחת אלא דהכא כיון דכל אחת צריכה לתלות בחברתה בהכרח גם כשיבואו בנפרד כאילו באו יחד, או אולי הגדר הוא דחז"ל טמאו כתמים כל היכא דליכא תלייה ברורה וממילא תלייה בחברתה לא מועילה, או עכ"פ דהיכא דהתליות סותרות זה מגרע את איכות התלייה. וכו'.
ואמנם העובדא דמקוה שאני קצת דאי"ז כתם ברור עם תלייה מסופקת אלא ספק כלפי כל אחת בפנ"ע האם בכלל נמצא כתם בבגדיה, שהרי אין לנו ידיעה האם היא עצמה השתמשה במגבת שנמצא בה הדם. (אא"כ מצאו את הכתם על השטיח במקוה היכן שעוברות כולן). וזה תלוי בשאלה נוספת, האם אשה שמצאה כתם באחד מבגדיה, אבל מסופקת האם לבשה אותו (מאז הכיבוס) או לאו, יש לה דין כתם לטמא או לא, (הנחלת אבות וחוו"ד נקטו לאסור).
אחרי כל זה, גם אם נחלק בין הסוגיא בד"ס לעובדא דמקוה, עדיין צריך לברר כאן גדרי באו לישאל בב"א ובזאח"ז, ותליא קצת גם בד' המל"מ
כאן, ועוד נידונים כה"ג, האם שאלת הבלנית תחשיב את כולן כבאו לישאל בב"א. אח"כ צריך לברר עוד בדיני התליות של קלקלה במקולקל, וכגון אם אחת מהנשים שהיתה במקוה אותו לילה היא יושבת על דם טוהר, ואף האידנא דמטמאינן דם טוהר מ"מ נפסק בשו"ע דמ"מ תולין בה. ויל"ע אם לא ידעינן בוודאות שהיתה שם יולדת היושבת על דם טוהר, האם אפשר לתלות שאחת מתוך מאה נשים (או מאתיים וכו') מסתמא ודאי תהיה יושבת על דם טוהר.
עוד יל"פ אם יש באותו מקוה נשים ששואלות על בדיקותיהן רבנים שידועים כמקילים גם במראות שאחרים סוברים שהם טומאה ודאית, ואמנם המקילה (אולי...) מותר לה לסמוך על ההוראה, אבל המחמירה ונוקטת דכה"ג הוי טומאה ודאית, י"ל דתולה בה כדין תולה בנדה. (אבל רחוק שיהיה ודאות דהכי הוי מעשה דיש כאן אשה שטיהרו אותה למרות שהיה לה מראה כזה שלדעת אחרים היא טמאה בודאי, דהיינו שהיא טמאה גם לקולא). גם יל"ע האם בתוך ריבוי של נשים א"א להניח בפשיטות דאחת מהם יש לה מכה ונתלה הדם במכתה. ועוד כהנה.
ואם המעשה אירע גם בירושלים וגם בליקווד וכו', מסתמא כבר כ' בזה באריכות, ולכן שאלתי.