עמוד 1 מתוך 1

טבול יום

פורסם: א' יוני 23, 2024 9:06 pm
על ידי בעקבי הצאן
מהתורה מחוסר כיפורים אסור לאכול בקדשים עד שיביא קרבן וכו
אך מה הדין בטבול יום שאינו זב או מצורע או יולדת כלומר שאינו מביא קרבן לכפרתו
כלומר שאין לו קרבן מהתורה
מרשי על התורה משמע שהוא מותר באכילת תרומה בהערב שמשו אך לא בקדשים
אם כן מתי הוא אוכל בקדשים ומהיכן זה נלמד
(לא הצלחתי למצוא)

Re: טבול יום

פורסם: א' יוני 23, 2024 10:06 pm
על ידי במסתרים
רש"י מדבר במחוסר כפורים
אם אינו צריך כפרה אוכל בקדשים אחרי ביאת שמשו

Re: טבול יום

פורסם: א' יוני 23, 2024 10:46 pm
על ידי בעקבי הצאן
בויקרא כב ברש"י כתוב רק אכילת תרומה
איפה כתוב שבקדשים הוא גם יכול
ואם יכול אז למה לדרוש דווקא תרומה
יש סוגיא גדולה ביבמות אבל אני לא זוכר שמש יש התייחסות למקרה של אכילת קדשים בשאר טומאות

Re: טבול יום

פורסם: א' יוני 23, 2024 10:51 pm
על ידי במסתרים
המיעוט שייך רק במי שזקוק לכפרה

שאר הטמאים שטבלו והעריבו הרי הם ככל אדם

Re: טבול יום

פורסם: א' יוני 23, 2024 10:59 pm
על ידי בעקבי הצאן
לפי"ז מדוע דרשו תרומה והוציאו מהפשט
תדרוש על קדשים הרי מדובר שם על טומאת שרץ ואין בזה קרבן על הטומאה
ומדוע דרשו זאת דווקא על תרומה
ועוד אשמח לראיה ברורה שניתן לו לאכול בקדשים

Re: טבול יום

פורסם: א' יוני 23, 2024 11:14 pm
על ידי במסתרים
למה דרשו שייך לעיון הסוגיא
"מן ולא כל" הוא למחו"כ המוזכרים בפסוקים לפני כן

במשנה זבחים רפי"ב מפורש יוצא שטבול יום אוכל לערב

(גם בלי ראיה ברורה לא ידעתי איזה זמן תחשוב ליתן לו ועל מה יחכה)

Re: טבול יום

פורסם: ב' יוני 24, 2024 12:34 am
על ידי בעקבי הצאן
נכון
נראה משם שזה כך!
אך אני מחפש מקור ברור ומפורש
כי ממה שאני חיפשתי ברמבם בהלכות מחוסרי כפרה
בפי"ח מהלכות פסולי המוקדשין
ובסוגיא של טבול יום ביבמות לא מצאתי במפורש את החלוקה הבאה:
טבול יום לאחר הערב שמש אוכל בתרומה ובקדשים,
ורק מחוסר כפרה יש לו בעיה.

Re: טבול יום

פורסם: ב' יוני 24, 2024 12:43 am
על ידי במסתרים
רצונך לחדש זמן ולא הודעתנו מה הוא או יסודו, ועלינו למצוא מקור לדחותו.
משנה מפורשת לא הספיקה.

ואנחנו לא נדע מה נעשה.

Re: טבול יום

פורסם: ב' יוני 24, 2024 7:30 am
על ידי עזריאל ברגר
בעקבי הצאן כתב:אני מחפש מקור ברור ומפורש.

עיין בהלכות קרבן פסח. שם מפורש כמה פעמים שטמא שרץ ובעל קרי - טובלים ואוכלים פסחם לערב.
(ורק לגבי טמא מת בשביעי שלו - נחלקו הרמב"ם והראב"ד)

Re: טבול יום

פורסם: ב' יוני 24, 2024 10:20 am
על ידי הוה אמינא
עזריאל ברגר כתב:
בעקבי הצאן כתב:אני מחפש מקור ברור ומפורש.

עיין בהלכות קרבן פסח. שם מפורש כמה פעמים שטמא שרץ ובעל קרי - טובלים ואוכלים פסחם לערב.
(ורק לגבי טמא מת בשביעי שלו - נחלקו הרמב"ם והראב"ד)

סוגיא מפורשת בפסחים דף צ ע"ב וצג ע"א ועוד הרבה מקומות כמובא שם בגהש"ס.

Re: טבול יום

פורסם: ג' יוני 25, 2024 8:25 am
על ידי טפח
בחגיגה כד ע"ב נתבאר טעמו של מחוסר כיפורים שצריך טבילה (בשונה מתרומה, כמבואר שם במשנה), 'כיון דעד האידנא הוו אסירי אצרכינהו רבנן טבילה'. ומי שאינו מחוסר כיפורים דינו חוזר ומשתווה לאוכל תרומה.

Re: טבול יום

פורסם: ג' יוני 25, 2024 11:11 am
על ידי אליסף
מעניין לעניין, בבהעלותך מבואר שטבול יום כשר לנבואה. וחידוש.

Re: טבול יום

פורסם: ג' יוני 25, 2024 12:45 pm
על ידי עזריאל ברגר
אליסף כתב:מעניין לעניין, בבהעלותך מבואר שטבול יום כשר לנבואה. וחידוש.

כך מפורש בסוגיא דמתן תורה במסכת שבת!
וכך נוהגים לגבי דברי תורה (שנוהגים בהם קדושה כבמתן תורה) - שטובלים ואומרים מיד דברי תורה.

ועל כגון דא אמרינן "לא ניתנה תורה למלאכי השרת".

Re: טבול יום

פורסם: ד' יוני 26, 2024 9:17 pm
על ידי אליסף
עזריאל ברגר כתב:
אליסף כתב:מעניין לעניין, בבהעלותך מבואר שטבול יום כשר לנבואה. וחידוש.

כך מפורש בסוגיא דמתן תורה במסכת שבת!
וכך נוהגים לגבי דברי תורה (שנוהגים בהם קדושה כבמתן תורה) - שטובלים ואומרים מיד דברי תורה.

ועל כגון דא אמרינן "לא ניתנה תורה למלאכי השרת".

בול!
יישר כחך ר' עזריאל, שימחתני ממש!