מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

בורא פרי הגפ---

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
אריה לייב
הודעות: 132
הצטרף: ד' אוגוסט 10, 2011 2:06 am

בורא פרי הגפ---

הודעהעל ידי אריה לייב » ב' אוקטובר 24, 2011 11:54 pm

מכשול מצוי בקידושא רבה בשבת בבוקר בקהל רב כשמישהו מוציא את הרבים ידי חובתם ומברך "בורא פרי הגפן" שחלק מהציבור עונה כבר "אמן" באמצע שהמקדש מסיים תיבת "הגפן", שימו לב.

זה גורם לא רק שהעונים הממהרים לא יוצאים ידי חובתם (לכאורה) כי הפסיקו באמצע "הגפן" אלא מפריעים לאחרים לשמוע את כל המילה "הגפן" וגורמים (לכאורה) שגם הם לא יצאו ידי חובתם.

פגע רע
הודעות: 24
הצטרף: ב' אוקטובר 24, 2011 9:51 am

Re: בורא פרי הגפ---

הודעהעל ידי פגע רע » ב' אוקטובר 24, 2011 11:57 pm

אולי יואילו מנהלי האתר להקצות מדור ל'המעוררים'...

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: בורא פרי הגפ---

הודעהעל ידי חכם באשי » ג' אוקטובר 25, 2011 11:35 am

זה גם מצוי בברכת 'המברך את עמו בשלום' בימים שאומרים הלל, שאז מחמת ה'נוסח' הנפוץ עונה הציבור 'אמן' חטופה.

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: בורא פרי הגפ---

הודעהעל ידי לייטנר » ג' אוקטובר 25, 2011 11:50 am

.
נערך לאחרונה על ידי לייטנר ב ג' אוגוסט 08, 2023 10:52 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

אריה לייב
הודעות: 132
הצטרף: ד' אוגוסט 10, 2011 2:06 am

Re: בורא פרי הגפ---

הודעהעל ידי אריה לייב » ג' אוקטובר 25, 2011 6:47 pm

אין כל חדש תחת השמש...

תודה הרב לייטנר.

איסתרא בלגינא
הודעות: 441
הצטרף: ו' מאי 07, 2010 11:12 am

Re: בורא פרי הגפ---

הודעהעל ידי איסתרא בלגינא » ג' אוקטובר 25, 2011 8:15 pm

לייטנר כתב:
אריה לייב כתב:מכשול מצוי בקידושא רבה בשבת בבוקר בקהל רב כשמישהו מוציא את הרבים ידי חובתם ומברך "בורא פרי הגפן" שחלק מהציבור עונה כבר "אמן" באמצע שהמקדש מסיים תיבת "הגפן", שימו לב.

זה גורם לא רק שהעונים הממהרים לא יוצאים ידי חובתם (לכאורה) כי הפסיקו באמצע "הגפן" אלא מפריעים לאחרים לשמוע את כל המילה "הגפן" וגורמים (לכאורה) שגם הם לא יצאו ידי חובתם.


רב אשי איקלע למחוזא, אמרו ליה: ליקדיש לן קידושא רבה. הבו ליה. סבר: מאי ניהו 'קידושא רבה'?!אמר: מכדי כל הברכות כולן בורא פרי הגפן אמרי ברישא, אמר בורא פרי הגפן ואגיד ביה. חזייה לההוא סבא דגחין ושתי, קרי אנפשיה: 'החכם עיניו בראשו' (פסחים קו ע"א).


הראיה ראיה אלימתא ועדיין צריך ביאור היאך שתה ההוא סבא קודם סיום הברכה.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 374 אורחים