עמוד 1 מתוך 1

הטוב שמך ולך נאה להודות

פורסם: ג' נובמבר 01, 2011 11:20 pm
על ידי יהושע
שלום לכל חכמי הפורום, אני חדש כאן ולכן אני מקווה שאני פועל "לפי הכללים". לפי מיטב הבנתי זהו פורום כללי לכל מיני נושאים מנושאים שונים ולכן אציג את שאלתי שאני מתקשה בה כבר זמן רב ולא מצאתי לה תשובה. הרוב המוחלט של הברכות הן ברכות הנהנין והן הברכות שבתפילה מתחילות בנוכח - "ברוך אתה" ומסתיימות בנסתר, כגון "שהכל נהיה בדברו", "המחזיר שכינתו לציון" ועוד דוגמאות רבות. בנשא זה של מעבר מנוכח לנסתר כבר דנו רבים ראשונים ואחרונים ואכמ"ל. יוצאת מן הכלל היא חתימת ברכת "מודים" שמסיימת כולה בנוכח - "הטוב שמך ולך נאה להודות", ושאלתי היא למה? למה רק ברכה זו מיוחדת בכך? האם יש למישהו רעיון? אודה לכל מי שיכול לתרום לנושא. תודה, יהושע.

Re: הטוב שמך ולך נאה להודות

פורסם: ד' נובמבר 02, 2011 2:11 am
על ידי מגיב_בעלמא

Re: הטוב שמך ולך נאה להודות

פורסם: ד' נובמבר 02, 2011 8:37 am
על ידי יאיר
עשה חיפוש "+נאה-להו* +נוכח" ומצא כ-20 ספרים (במקוון http://www.otzar.org/wotzar/otzar.aspx ) המדברים בזה.

Re: הטוב שמך ולך נאה להודות

פורסם: ב' ינואר 30, 2017 3:13 pm
על ידי פרי יהושע
סליחה רבותי אף אחד לא ענה לו.
יתכן, הודאה יפה לה הנוכח, אני מודה לך, לא מסתתר ואפי' לא לנסתר, מה דעתך, דעתכם?

Re: הטוב שמך ולך נאה להודות

פורסם: ב' ינואר 30, 2017 3:46 pm
על ידי לעומקו של דבר
פרי יהושע כתב:סליחה רבותי אף אחד לא ענה לו.
יתכן, הודאה יפה לה הנוכח, אני מודה לך, לא מסתתר ואפי' לא לנסתר, מה דעתך, דעתכם?

אחר שש שנים הגיע הזמן שיענו...

Re: הטוב שמך ולך נאה להודות

פורסם: ב' ינואר 30, 2017 3:51 pm
על ידי חיי נר
בספר נפש חיה או"ח סי' מ"ו כתב ליישב בזה וכן בברכת "שאותך לבדך ביראה נעבד" דצ"ל ששתי ברכות אלו שונות שכל הברכות קאי על שבחי הקב"ה או פעולותיו שהוא מגן אברהם, מחיה מתים, חונן הדעת וכו', אך שתי ברכות אלו הן פעולת האדם שעליו להודות לה' ולעבדו ביראה לכך בשתי ברכות אלו יש לאומרן בלשון נוכח ככל ברכה שיש בה פניה אל הקב"ה הנאמרת בלשון נוכח

Re: הטוב שמך ולך נאה להודות

פורסם: ב' ינואר 30, 2017 8:13 pm
על ידי פרי יהושע
חיי נר כתב:בספר נפש חיה או"ח סי' מ"ו כתב ליישב בזה וכן בברכת "שאותך לבדך ביראה נעבד" דצ"ל ששתי ברכות אלו שונות שכל הברכות קאי על שבחי הקב"ה או פעולותיו שהוא מגן אברהם, מחיה מתים, חונן הדעת וכו', אך שתי ברכות אלו הן פעולת האדם שעליו להודות לה' ולעבדו ביראה לכך בשתי ברכות אלו יש לאומרן בלשון נוכח ככל ברכה שיש בה פניה אל הקב"ה הנאמרת בלשון נוכח

ברוך שכוונתי למעין דרך זו לעיל!.
[ואכן מה שכתב הרב עומקו, משום מה נראה לי כיון והתנצל על חדשותו, הכהו בשליחתו לאן ששלחו, וזה לא יפה כך לא עושים, וצריך ללמוד מכאן מוסר, כמו שנוהגים כאן היום לעתים, שאומרים "ברוך הבא בצל קורתינו"

Re: הטוב שמך ולך נאה להודות

פורסם: ב' ינואר 30, 2017 8:56 pm
על ידי לעומקו של דבר
איך אומרים אצלנו? וואלה לא הבנתי.