עמוד 1 מתוך 1

קושית הויזרע יצחק לר"י טייב- מהו ניסה את אברהם

פורסם: ה' נובמבר 10, 2011 9:52 pm
על ידי גאולה בקרוב
כתב רבינו יצחק טיב (בעל ערך השלחן) בספרו ויזרע יצחק (נמצא באוצר החכמה. מישהו מוכן להעלותו לכאן?)בשם רבינו אפרים (מגרמיזא?) שהכוונה להרמה וגדולה, ולא שייך נסיון כלפי הקב"ה.
וכ"כ רש"י לגבי מתן תורה, נסות אתכם בא האלוקים, לשון גדולה.
ותמה מהלשון בנביא השקר, "מנסה אתכם, לדעת הישכם וכו'- שמשמע נסיון כפשוטו, מלשון בדיקה!

ויש לעין בזה.

Re: קושית הויזרע יצחק לר"י טייב- מהו ניסה את אברהם

פורסם: ה' נובמבר 10, 2011 10:03 pm
על ידי יאיר
בחינם [וללא צורך להעתיק מכאן http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?156411& (מהדורה יותר חדשה)]:
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?106385&&page=25

Re: קושית הויזרע יצחק לר"י טייב- מהו ניסה את אברהם

פורסם: ה' נובמבר 10, 2011 10:59 pm
על ידי יוסי 10
יש עוד פסוק "אשר נסיתו במסה תריבהו על מי מריבה".

Re: קושית הויזרע יצחק לר"י טייב- מהו ניסה את אברהם

פורסם: ש' נובמבר 12, 2011 8:19 pm
על ידי יוסי 10
למעשה יש דוחק בפירושו, ובודאי פשטא דקרא שהלשון "נסה" מתפרש כמו בכל מקום מלשון נסיון ובחינה.

ולכאורה יש לומר, שאברהם אבינו עצמו היה במצב של נסיון, שראה לפניו שתי אפשריות, וזהו וה' נסה, ה' שם אותו במצב של נסיון, במצב שעומדות לפניו שתי אפשריות.

Re: קושית הויזרע יצחק לר"י טייב- מהו ניסה את אברהם

פורסם: ש' נובמבר 12, 2011 8:48 pm
על ידי לייטנר
.

Re: קושית הויזרע יצחק לר"י טייב- מהו ניסה את אברהם

פורסם: ש' נובמבר 12, 2011 10:19 pm
על ידי למען צדקו
הרי כל ענין ההגבה המרומז בעניו הניסיון הוא על שם שהאדם מתרומם בהתגברותו וזה שייך בכל הלשונות הנ״ל