עמוד 1 מתוך 1

רואה אדם שיסורין באין עליו – פשט בגמ'

פורסם: ה' דצמבר 15, 2011 11:38 am
על ידי שילה
ידועים דברי הגמ' בברכות
אמר רבא ואיתימא רב חסדא אם רואה אדם שיסורין באין עליו יפשפש במעשיו שנא' [איכה ג-מ] נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה' וכו'.

ולכאו' היה להם להביא ראיה מן התורה.

וַיֹּאמְרוּ אִישׁ אֶל אָחִיו אֲבָל אֲשֵׁמִים אֲנַחְנוּ עַל אָחִינוּ אֲשֶׁר רָאִינוּ צָרַת נַפְשׁוֹ בְּהִתְחַנְנוֹ אֵלֵינוּ וְלֹא שָׁמָעְנוּ עַל כֵּן בָּאָה אֵלֵינוּ הַצָּרָה הַזֹּאת:

ומבואר שפשפשו במעשיהם כאשר ראו שיסורין באים עליהם.

Re: רואה אדם שיסורין באין עליו – פשט בגמ'

פורסם: ג' מרץ 13, 2012 7:16 pm
על ידי ההוא תלמידא
י"ל, דעי' בתענית (ט.) דנראה שכל זה אמרו כמתרעמים על מידותיו של הקב"ה.
וע"ש בח"א למהרש"א.

Re: רואה אדם שיסורין באין עליו – פשט בגמ'

פורסם: ד' מרץ 14, 2012 5:06 pm
על ידי צh33
י"ל דמהשבטים ליכא כ"כ ראיה דהרי היו חסידים טובא ומנ"ל דכן הוא מידת כל אדם לכך מייתי ההיא דאיכה

Re: רואה אדם שיסורין באין עליו – פשט בגמ'

פורסם: ה' מרץ 15, 2012 9:57 am
על ידי יאיר
מהשבטים אין ראיה דצריך לפשפש...ודו"ק.

Re: רואה אדם שיסורין באין עליו – פשט בגמ'

פורסם: ה' מרץ 15, 2012 10:36 am
על ידי ההוא תלמידא
יאיר כתב:מהשבטים אין ראיה דצריך לפשפש...ודו"ק.


אי משום הא לא איריא, דיש ויש. עי' בגדר פשפוש ברש"י עירובין (יג:).

Re: רואה אדם שיסורין באין עליו – פשט בגמ'

פורסם: ה' מרץ 15, 2012 11:08 am
על ידי יאיר
כוונתי היתה דצריך לפשפש היטב ואילו אצל השבטים לא היו צריכים כ"כ לפשפש דהמעשה שעשו היה ברור וזכור להם.