בעל הטורים (דברים כה, ג): לא יבא ממזר בקהל ה'. סמך ממזר לפצוע דכה, שממזר אינו מוליד כפצוע דכה.
ראה שו"ת שואל ומשיב שתמה על כך בכמה מקומות (א,ג,יא ועוד). וראה שו"ת ציץ אליעזר כב,נב.
וראה באריכות על עניין זה בשדי חמד מערכת ממזר אות לד שדן בזה יחד עם הכלל "ממזר לא חי", ומעלה אפשרויות בשם החיד"א שהכלל התחדש בימי הנביאים מכח תפילתם!
והביא מספר עיטור ביכורים בשם הרב דוד מברלין שדוקא בנישאי ממזר/ת וישראל/ית לא יוליד, בשני ממזרים.
כמו כן נידון דברי ספר חסידים אות תק ושיטתו ראה מקורות הנ"ל.
כל העניין כמובן פלאי ומי שיש לו מה להוסיף יבורך.