שאלה בענין פדיון הבן על-ידי בית דין
פורסם: ג' ינואר 24, 2012 9:10 am
ידועה מחלוקת האחרונים בעניין פדיון הבן ע"י בית דין במקום בו אין אב או שהאב אינו רוצה לפדות.
בשו"ת שרידי אש ב צז (במהדורה החדשה זה סימן נט) יש דיון בשאלה של בת ישראל שלא היתה שפויה בדעתה, ר"ל, והתעברה מגוי ומתה, ושם כתב הגריי"ו - "... ולענין פדיון הבן- הנה דעת הגאון בעל שו"ת בנין ציון סי' ק"ד וק"ה שבי"ד צריך גם לפדותו", והנה בשו"ת בנין ציון שם נאמר רק שהבכור טעון פדיון, אך לא נאמר דבר על בית הדין. אדרבה, בסוף סימן קד נאמר שעליו לפדות עצמו כשיגדיל.
האם יש שתי מהדורות לבנין ציון, והשרידי אש ראה מהדורה אחרת מזו המצויה, שבה הדבר כן נדון? ואם לא- אז מה ההסבר לדברי השרידי אש?
בשו"ת שרידי אש ב צז (במהדורה החדשה זה סימן נט) יש דיון בשאלה של בת ישראל שלא היתה שפויה בדעתה, ר"ל, והתעברה מגוי ומתה, ושם כתב הגריי"ו - "... ולענין פדיון הבן- הנה דעת הגאון בעל שו"ת בנין ציון סי' ק"ד וק"ה שבי"ד צריך גם לפדותו", והנה בשו"ת בנין ציון שם נאמר רק שהבכור טעון פדיון, אך לא נאמר דבר על בית הדין. אדרבה, בסוף סימן קד נאמר שעליו לפדות עצמו כשיגדיל.
האם יש שתי מהדורות לבנין ציון, והשרידי אש ראה מהדורה אחרת מזו המצויה, שבה הדבר כן נדון? ואם לא- אז מה ההסבר לדברי השרידי אש?