עמוד 1 מתוך 1

אם אכלו במדבר סעודה שלישית

פורסם: ש' פברואר 04, 2012 11:45 pm
על ידי בעלזער
יש לעיין איך קיימו סעודה שלישית שהרי ביום הששי קיבלו רק לחם משנה, ואולי קיימו סעודה שלישית עם אכילת השליו אך לא מצאתי לע"ע אם בשבת היה להם שליו.
ואולי ניתן ליישב בזה, מדוע ביקשו פעמיים ממרע"ה במשך השבת לדעת אם יירד להם מן, ולהנ"ל ניחא שרצו לקיים סעודה שלישית. וצ"ב.

Re: אם אכלו במדבר סעודה שלישית

פורסם: א' פברואר 05, 2012 8:34 am
על ידי חיס
ראה ב"דעת זקנים בעלי תוספות" פרשת בשלח בארוכה וז״ל דכל ימות השנה היו עושין מן העומר שני לחמים,
וא״כ ביום הששי היו עושין משני העומר לאחד ארבעה לחמים, וביום השישי אוכלין מהם אחד ונשאר שלשה,
והיה להם לעשות משנה לערב בהכנסת שבת ואוכלין עומר כי דרך שלהם לאכול לחם בכל סעודה ונשארו לשבת שני לחמים
והיו להם לחם משנה וזה ראיה שאין בוצעין בשני ככרות במנחה בשבת .

... ובהמשך דבריו כתב בדעת זקנים שם דקיבל מה״ר מרינון שהיה בוצע על שני ככרות גם במנחה בשבת,
ומבאר שם דבשבת היה נס שכל סעודת שבת היתה כפולה והיינו דמשני העומר שירד בערב שבת חצי עומר אכלו בע״ש,
ועומר ומחצה הנשאר כשהיו אופין לשבת היה נעשה כפול והיה להם ששה לחמים ממנו שני לחמים לכל סעודה
משום שבשבת יש נשמה יתירה ואוכלין יותר.עיי"ש

Re: אם אכלו במדבר סעודה שלישית

פורסם: א' פברואר 05, 2012 11:17 am
על ידי חכם באשי
עי' גם בפירושים ופסקים לר"א צרפתי ובפירוש התורה לר"ח פליטיאל, על אתר.

Re: אם אכלו במדבר סעודה שלישית

פורסם: א' פברואר 05, 2012 1:39 pm
על ידי הנאמן בפקדונו
וראה גם בגור אריה פרק טז פסוק כה.

ומענין מאד לציין, שהלא כל יסוד אכלית ג' סעודות בשבת למדים מהכתוב במן "אכלוהו היום כי שבת היום לה' היום לא תמצאוהו בשדה"

Re: אם אכלו במדבר סעודה שלישית

פורסם: א' פברואר 05, 2012 5:50 pm
על ידי אב-י
עי' בדעת זקנים כמו שנכתב, וע"ע בשו"ע סי' רצא'