הודעהעל ידי יוסי 10 » ג' מרץ 06, 2012 1:29 am
לחקר, כמו שכתב סימנא לכאו' האדם הנותן אינו יכול לבקש הכסף מהם ולקחת לעצמו, נמצא שהכסף אינו ברשותו.
מה שאתה כותב שחסר בהרגשת הלב, זה למעשה מה שאני טוען,רק אני טוען שיתכן שזה גוף המצוה שמעשה הנתינה תהיה ביום הפורים עצמו.
לבברכה מצד הבעיה שאתה לא בטוח מי אביון אמיתי, אתה יכול ליתן ביום הפורים עצמו לקופות הצדקה, רק שקופות הצדקה מעדיפים שיתנו לפני יום הפורים,דבר נוסף, נכון שהקופות מפרסמים מקרים נוראים, אבל הם נותנים לעוד הרבה מקרים שאינם בגדר טראגים,אלא למשפחות נזקקות ברמה שאתה מכיר הרבה כמותם,רק מה שאתה מכיר זה לפעמים עדיף כי בדרך כלל מה שאתה מכיר הם קרובים אליך קרבה משפחתית,או חברית,או שכונתית, ויש בזה קדימות לצדקה, מעלה נוספת שמה שאתה מכיר במקרה שהוא לא נתמך ע"י הקופות, בהרבה מקרים הם נזקקים יותר מאלו שהקופות דואגים להם,כמו שאמר מרן הגר"ח גריינימן שליט"א בהקשר זה, כי בדרך כלל מי שהקופות אוספים לו הוא כבר פחות נזקק מאחרים הצנועים היושבים בבתיהם ואף אחד לא שת ליבו עליהם,כמובן שהגר"ח שליט"א אמר את זה כהוראה פרטית, כי לא ניתן לומר זה כהוראה כללית, כי אם כל אחד לא יתן לקופות, המצב יהיה קשה, אבל אחר שרובא דאינשי נותנים לקופות, כי חפצים בהבטחות ובברכות, ושוכחים כי הצדקה האמיתית ליתן צדקה לא ע"מ שיחיה בני, אלא לשם שמים ממש, אז האדם הפרטי יכול בהחלט לקחת שיקול זה לתשומת ליבו.
לגבי הטענה וכי אני מפקפק בדברי הרבנים, אז ראשית,אולי נפסיק ללמוד, נפסיק לחשוב בעצמינו, וזהו, נשאל את הרבנים, אני באתי רק לברר ההלכה,וזה לגיטימי, יש לך הערה ענינית, אדרבה, להגיד מה אני מפקפק וכו', אני באתי עכשיו ללמוד את הסוגיא הזו.
דבר שני, רק אם תראה לי מכתב מהרבנים כי אין כל הידור ליתן ביום הפורים עצמו יותר מאשר לפני יום הפורים יהיה מקום לטענתך,אני לא ראיתי דבר כזה.