עמוד 1 מתוך 1

תפקיד העדים בקידושין

פורסם: ו' מאי 04, 2012 12:51 am
על ידי גאולה בקרוב
יש לעיין מדוע צריך עדים לחלות הקידושין, ואם אין שני עדים אפילו שניהם מודים לא מועיל.

ובקצות (רמא, א) נקט שתפקידם כדי להודיע לאחריני (וממילא נקט שעקרונית הודאת בע"ד גם היתה יכולה להועיל, אלא שבקידושין אינה מועילה בגלל שחב לאחריני). ואכמ"ל. ובדרך זו נראה גם אצל הגרמ"פ באגרות משה אה"ע ח"א סי' פה, וביאר שם שקידושין אוסרים כהקדש, ואם אינם אוסרים אינם קידושין (ע"פ גיטין פב) ולכן חייבים עדים.

ויש לעיין ברמב"ם תחילת אישות א, א, שמשמע שהיא נקודה מהותית בקידושין, ואכמ"ל.

Re: תפקיד העדים בקידושין

פורסם: ו' מאי 04, 2012 1:29 am
על ידי בעלזער
אם איני טועה לכו"ע הטעם הוא מפני שאין דבר שבערווה פחות משניים שאם לא כן איך תסביר את העניין שצריך גם עדים לחופה ועוד כהנה.
אלא שיש מקפידים על כך שיהיה בכוח העדים לחייב אותם מיתה ומטעם זה מקפידים בבריסק להביט בפני הכלה כידוע.
וכתבתי בחופזי מזכרון.

Re: תפקיד העדים בקידושין

פורסם: ג' פברואר 16, 2016 5:06 pm
על ידי ביליצר
נתקשיתי קצת דבזמן ששניהם מודים הרי נבואר בגמרא דהוי מטעם דהודאת בעל דין במקום שחב לאחריני ,
למה נקרא הודעת בעל דין [אולי מפני שמתחייב בשאר כסות ועונה או כתובה?]
עוד הרי לכאורה בידו לקדשה שוב ולמה הוי חב לאחריני?