ספרים כתב:הרב הוגה אם תוכל להסביר לבור כמוני מה קשור עדות שקר בציצית שהרי אין כל חיוב להתעטף בציצית וגם באשכול ההוא עם הבעלזער עם הפראק טענת שם שאין כל חיוב להניח ציצית ודלא כדברי הראב"ע שהרב הבעלזער הפנה אותך לשם.
אשמח לקבל הבהרות מדוע הקורא ק"ש בלא ציצית נחשב כמעיד שקר, כאשר אין כל חיוב להניח ציצית, וכל החיוב של ציצית זה רק אם יש לו בגד ד' כנפות ולא דומה לתפילין שיש חיוב להניח תפילין - הרב הוגה משום מה כבודו מזגזג מאשכול לאשכול בעניין הציצית ואשמח מאוד אם תעשה לי סדר בדברים או אם תוכל להפנות אותי לאחד הקובצים אשר אני מבין שאתה עומד לפרסמו שם או אפשר שכבר התפרסם והוא אינו באוצר עדיין.
ייש"כ
א. מנין לך שאם קורא ק"ש בלא ד' כנפות מעיד עדות שקר ? - המ"א סי' כ"ד כותב זאת בשם הזוהר, דוקא על אופן שלובש ד' כנפות בלי ציצית, שבזה מיירי סעיף ו' כיעו"ש, ובזה הא יש חיוב. דוקא בזה אם קורא פ' ציצית מעיד עדות שקר בעצמו. [ואאל"ט בזה מיירי הזוהר בפנים].
ב. אמנם הפרמ"ג שם הבין זאת גם על הנמנע מללבוש ד' כנפות וקורא ק"ש מעיד עדות שקר, וכהבנתך, ולכן הוצרך לפרש עפ"ד התוס' במנחות שציצית מעיד על ישראל שהם עבדי הקב"ה, "ואם אין לו הוה עדות שקר שאומר שמקבל עליו אלהותו יתברך" - כלומר בקריאתו "שמע ישראל", ולפי"ז אף אם קורא רק פסוק "שמע". [וכל זה תלוי במחלוקת הראשונים בפירוש "מעיד עדות שקר בעצמו" האמור בתפילין, עי' כה"ח סי' כ"ה אות כ"ז].
ג. ר' ספרים היקר, לבנתיים עדיין לא הגעתי למידה זו לפרסם דברים (מלבד בפורום זה), רק בעבר עסקתי ב"ה קצת בהלכות ציצית ותול"מ.