מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

עדד"ש-בבע"ח/ביאור

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
יודל'ה
הודעות: 274
הצטרף: ה' פברואר 23, 2012 4:53 pm

עדד"ש-בבע"ח/ביאור

הודעהעל ידי יודל'ה » ו' יוני 01, 2012 1:28 am

ספורנו שמות פרק ח פסוק יב

). והנה דצ"ך היו אותות בשתי היסודות הכבדים, ועד"ש היו אותות בבעלי חיים, ובא"ח היו אותות באויר, ובכל שתים מהן התרה,
מה הכוונה בשני יסודות הכבדים ומה הכוונה שעד"ש היו אותות בבע"ח, הרי שחין היה באדם, ואם הכוונה באדם ובבהמה הרי ארבה ג"כ לקו בנ"א מזה?

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: עדד"ש-בבע"ח/ביאור

הודעהעל ידי יאיר » ו' יוני 01, 2012 1:35 am

יודל'ה כתב:ספורנו שמות פרק ח פסוק יב

). והנה דצ"ך היו אותות בשתי היסודות הכבדים, ועד"ש היו אותות בבעלי חיים, ובא"ח היו אותות באויר, ובכל שתים מהן התרה,
מה הכוונה בשני יסודות הכבדים ומה הכוונה שעד"ש היו אותות בבע"ח, הרי שחין היה באדם, ואם הכוונה באדם ובבהמה הרי ארבה ג"כ לקו בנ"א מזה?


נ"ל כך.
דצ"ך יסוד המכה היה במים ובאדמה. (דם וצפרדע במים כינים באדמה).
עד"ש פגעו באדם ובבהמה ישירות בגופם.
בא"ח באויר. (מכת הארבה נעשתה ע"י הרוח כנזכתב בפס').

גוראריה
הודעות: 1546
הצטרף: ב' אוגוסט 23, 2010 5:59 pm

Re: עדד"ש-בבע"ח/ביאור

הודעהעל ידי גוראריה » ו' יוני 01, 2012 1:50 am

יודל'ה כתב:ספורנו שמות פרק ח פסוק יב

). והנה דצ"ך היו אותות בשתי היסודות הכבדים, ועד"ש היו אותות בבעלי חיים, ובא"ח היו אותות באויר, ובכל שתים מהן התרה,
מה הכוונה בשני יסודות הכבדים ומה הכוונה שעד"ש היו אותות בבע"ח, הרי שחין היה באדם, ואם הכוונה באדם ובבהמה הרי ארבה ג"כ לקו בנ"א מזה?

כמדומה שמקורו במד"ר

כרם
הודעות: 738
הצטרף: ב' אוגוסט 01, 2011 11:48 pm

Re: עדד"ש-בבע"ח/ביאור

הודעהעל ידי כרם » ו' יוני 01, 2012 2:45 am

היסודות הם: עפר, מים, רוח, אש.
עפר ומים הם הכבדים.

יודל'ה
הודעות: 274
הצטרף: ה' פברואר 23, 2012 4:53 pm

Re: עדד"ש-בבע"ח/ביאור

הודעהעל ידי יודל'ה » ו' יוני 01, 2012 5:04 am

יאיר כתב:
יודל'ה כתב:ספורנו שמות פרק ח פסוק יב

). והנה דצ"ך היו אותות בשתי היסודות הכבדים, ועד"ש היו אותות בבעלי חיים, ובא"ח היו אותות באויר, ובכל שתים מהן התרה,
מה הכוונה בשני יסודות הכבדים ומה הכוונה שעד"ש היו אותות בבע"ח, הרי שחין היה באדם, ואם הכוונה באדם ובבהמה הרי ארבה ג"כ לקו בנ"א מזה?


נ"ל כך.
דצ"ך יסוד המכה היה במים ובאדמה. (דם וצפרדע במים כינים באדמה).
עד"ש פגעו באדם ובבהמה ישירות בגופם.
בא"ח באויר. (מכת הארבה נעשתה ע"י הרוח כנזכתב בפס').

האם כינים לא פגעו בגופם ישירות כאשר פגעה בהם ערוב? שניהם נשכו בהם?

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: עדד"ש-בבע"ח/ביאור

הודעהעל ידי יאיר » א' יוני 03, 2012 3:24 am

הענין רעיוני ומסתמך על לשון הפס' (ומדומה שעוד כתבו כך).

ובכל אופן אם מישהו הבין אחרת או שהבין כמ"ש (ובפרט אם יש לו סימוכין) נשמח אם יכתוב.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 467 אורחים