עמוד 1 מתוך 1

עדד"ש-בבע"ח/ביאור

פורסם: ו' יוני 01, 2012 1:28 am
על ידי יודל'ה
ספורנו שמות פרק ח פסוק יב

). והנה דצ"ך היו אותות בשתי היסודות הכבדים, ועד"ש היו אותות בבעלי חיים, ובא"ח היו אותות באויר, ובכל שתים מהן התרה,
מה הכוונה בשני יסודות הכבדים ומה הכוונה שעד"ש היו אותות בבע"ח, הרי שחין היה באדם, ואם הכוונה באדם ובבהמה הרי ארבה ג"כ לקו בנ"א מזה?

Re: עדד"ש-בבע"ח/ביאור

פורסם: ו' יוני 01, 2012 1:35 am
על ידי יאיר
יודל'ה כתב:ספורנו שמות פרק ח פסוק יב

). והנה דצ"ך היו אותות בשתי היסודות הכבדים, ועד"ש היו אותות בבעלי חיים, ובא"ח היו אותות באויר, ובכל שתים מהן התרה,
מה הכוונה בשני יסודות הכבדים ומה הכוונה שעד"ש היו אותות בבע"ח, הרי שחין היה באדם, ואם הכוונה באדם ובבהמה הרי ארבה ג"כ לקו בנ"א מזה?


נ"ל כך.
דצ"ך יסוד המכה היה במים ובאדמה. (דם וצפרדע במים כינים באדמה).
עד"ש פגעו באדם ובבהמה ישירות בגופם.
בא"ח באויר. (מכת הארבה נעשתה ע"י הרוח כנזכתב בפס').

Re: עדד"ש-בבע"ח/ביאור

פורסם: ו' יוני 01, 2012 1:50 am
על ידי גוראריה
יודל'ה כתב:ספורנו שמות פרק ח פסוק יב

). והנה דצ"ך היו אותות בשתי היסודות הכבדים, ועד"ש היו אותות בבעלי חיים, ובא"ח היו אותות באויר, ובכל שתים מהן התרה,
מה הכוונה בשני יסודות הכבדים ומה הכוונה שעד"ש היו אותות בבע"ח, הרי שחין היה באדם, ואם הכוונה באדם ובבהמה הרי ארבה ג"כ לקו בנ"א מזה?

כמדומה שמקורו במד"ר

Re: עדד"ש-בבע"ח/ביאור

פורסם: ו' יוני 01, 2012 2:45 am
על ידי כרם
היסודות הם: עפר, מים, רוח, אש.
עפר ומים הם הכבדים.

Re: עדד"ש-בבע"ח/ביאור

פורסם: ו' יוני 01, 2012 5:04 am
על ידי יודל'ה
יאיר כתב:
יודל'ה כתב:ספורנו שמות פרק ח פסוק יב

). והנה דצ"ך היו אותות בשתי היסודות הכבדים, ועד"ש היו אותות בבעלי חיים, ובא"ח היו אותות באויר, ובכל שתים מהן התרה,
מה הכוונה בשני יסודות הכבדים ומה הכוונה שעד"ש היו אותות בבע"ח, הרי שחין היה באדם, ואם הכוונה באדם ובבהמה הרי ארבה ג"כ לקו בנ"א מזה?


נ"ל כך.
דצ"ך יסוד המכה היה במים ובאדמה. (דם וצפרדע במים כינים באדמה).
עד"ש פגעו באדם ובבהמה ישירות בגופם.
בא"ח באויר. (מכת הארבה נעשתה ע"י הרוח כנזכתב בפס').

האם כינים לא פגעו בגופם ישירות כאשר פגעה בהם ערוב? שניהם נשכו בהם?

Re: עדד"ש-בבע"ח/ביאור

פורסם: א' יוני 03, 2012 3:24 am
על ידי יאיר
הענין רעיוני ומסתמך על לשון הפס' (ומדומה שעוד כתבו כך).

ובכל אופן אם מישהו הבין אחרת או שהבין כמ"ש (ובפרט אם יש לו סימוכין) נשמח אם יכתוב.