שי אבי דוד כתב:מספר אחד ממשתתפי מסע הרבנים למושבות: "...אור ליום עש"ק הגענו למושבה... (זכרון יעקב). אחרי תפילת ערבית הלכנו לבקר את הרב המו"ץ שהוא מאור עינים ובקי גדול בש"ס ובפוסקים. הרב מיפו אמר: 'צורבא מרבנן איתא במתא, ומאור עינים הוא ניזיל לקבולי אפיה (על פי דברי הגמרא בחגיגה דף ה' שם מסופר על ר"י הנשיא ור"ח שהיו מהלכים בדרך וכאשר הגיעו למקום מסוים, שאלו את בני המקום "האם נמצא כאן צורבא מרבנן שנלך לקבל פניו?' ענו להם כי יש כאן צורבא מרבנן ו'מאור עינים' הוא". אמר לו ר"ח לרבי אני אלך לקבל פניו ואתה השאר כדי לא לזלזל בכבוד נשיאותך. רבי סרב להצעת ר"ח והלכו יחדיו לקבל פני החכם. "כי הוו מיפטרי מיניה אמר להו 'אתם הקבלתם פנים הנראים ואינם רואים, תזכו לקבל פנים הרואים ואינן נראים'.
היש מאן דהוא שיכול להוסיף פרטים על הרב המדובר?
שי אבי דוד כתב:'אלה מסעי', כמו 'ארח דוד' מצויים עתה תחת ידי, להשלמת התמונה נותר רק לברר אצל בני המשפחה שאכן היה הרב קנטור סגי נהור.
אם אלה מסעי מצוי תחת ידך, הרי שהציטוט הנ"ל הוא שם בעמ' 80 (לפי מהדורת תשס"א), ובהע' 30 שם התבאר כי מדובר ברב יצחק וואלפרט שהיה רבה של זכרון יעקב ואכן היה סגי נהור.
לייטנר כתב:הרב קוק התייחס אליו במסע המושבות (ראה אלה מסעי, מהד' תשס"א, עמ' 94-96 ובפרט הערה 51. ראה עוד מלאכים כבני אדם, מהד' תשנ"ד, עמ' 118. בארכיון בית הרב יש עוד שתי אגרות אליו שלא נדפסו מהשנים תרפ"ג-תרפ"ד) כאל רבה של זכרון יעקב.
לא דובים ולא יער,
ובשום מקום לא התייחס אליו הראי"ה כאל רבה של זכרון יעקב. באיגרת שנדפסה במלאכים כבני אדם עמ' 118 נזכר במפורש אף הרב דמתא רא"י אורלנסקי הי"ד "רב ואב"ד זכרון יעקב ת"ו", והפניה היא אל " ידידי הרה"ג המפורסם מוה"ר חיים דוב הי"ו בשפי'".
באלה מסעי לא נזכר כי אם כממונה על המעשרות.