לייבעדיג יענקל כתב:אין לי פנאי להוריד ולקרוא את הקובץ בעלזא בתפארתה, אבל לפי הזכור לי זהו פאטשקוויל של 'קנאים' ריקים שאין להם ולבעלזא כלום ואין הם יודעים לומר שום דבר תורה ומוסר וחכמה משמו של מהרי"ד, וכל חכמתם היא להרע לספר בדותות והזיות על קנאות פראית ולייחסה למהרי"ד ולחסידיו. מהר"א מבעלזא היה אומר אודות הקנאים הירושלמים 'איך האב דאס נישט גיזעהן ביים טאטע'.
כמו"כ ה'קנאים' הנ"ל אינם יודעים מילה מתוך קובץ שיעורים וקובץ הערות אבל הם מומחים בציטוט קטעים מתוך קובץ מאמרים.
גם לספרי מהרי"ל דיסקין אין להם שום שייכות אך ידם רב להם ב'אלות הברית' וכדו'.
הוי אומר אין כאן תורה ואין כאן יראה וודאי שלא מסורת ובית אבות, אבל יש כאן רשעות ושחיתות במסוה של קנאות לדבר ה', עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפינחס, ועליהם אמר ינאי המלך 'אל תתיראו' וכו'.
ועל גימפעל תמיהני, הרי אינך שייך באמת לחוליגנים הנ"ל, א"כ הכי שוה לך להתכלל עמהם רק ע"מ 'זיך צו רייצען'?
גימפעל כתב:
גימפעל כתב:המכתבים אמתיים ?
הציטוטים נכונים ?
הסיפורים קרו ?
העובדות נכונות ?
אז מה איכפת לנו מי המו"ל ומה האינטרס שלו.
יערוסלב כתב:גימפעל כתב:המכתבים אמתיים ?
הציטוטים נכונים ?
הסיפורים קרו ?
העובדות נכונות ?
אז מה איכפת לנו מי המו"ל ומה האינטרס שלו.
אז סיפור ידוע, פעם נכנס יהודי שומר תורה ומצות לבית המדרש לדקה ושמע אחד אומר: את כל אוהביו ואת כל הרשעים ישמיד! הוא לא האמין מה שאזניו שמעו, מה? איפה היושר, ואיפה המשפט והצדק? מילא הרשעים אבל האוהביו של הקב"ה עם הרשעים, ישמיד?? הוא לא האמין והוא פתח את הסידור וראה בפירוש שכתב: את כל אוהביו ואת כל הרשעים ישמיד! פתח סידור שני מהדורא אחרת, כן אותה דבר! אז הוא החליט אם כך הוא דרכו של מקום אז הוא לא רוצה כלום אם יודשקייט ופרק עול לגמרי!
אז גימפעל יקר! לכאורה אתה עם הפורק עול? בשביל:
המכתבים אמתיים ?
הציטוטים נכונים ?
הסיפורים קרו ?
העובדות נכונות ?
אז מה איכפת לנו מי המו"ל ומה האינטרס שלו???
אז אם לא הבנת עד כה, אז יסביר לך: צריכים להסתכל מה כתוב לפני ומה שכתוב אחרי
והם לקחו את "האת כל אוהביו ואת כל הרשעים ישמיד"
הצלחה!
אני לא מתכחש, כיון שהוא לא נלחם, ובדרך הגב המילה "נלחם" זה לא מילה בעלזאי בכלל, וד"ל.אתה מתכחש לזה שהמהרי"ד נלחם נגד אגודת ישראל ?
מתפעל כתב:גימפל טייערער, מרן מהר"א זי"ע, שהיה חרד על כבוד אביו ואמר עליו שהיה מלאך,
כיצד תסביר לפי דעתך שמהרי"ד היה קנאי כהדברי יואל זצ"ל, ששינה כל כך מדעת אביו?
מתפעל כתב:אתה צודק, אין לי שום ענין להכחיש שמרן מהרי"ד היה קנאי.
השאלה היא רק עד כמה.
וצריך לזכור שנפטר בתרפ"ז. המון דברים קרו מאז.
מנין לנו מה היה סובר על קום המדינה?
הדרך הכי טובה זה לבדוק מה סבר ממשיך דרכו.
מתפעל כתב:אז מה?
היו עוד כמה דברים. היתה שואה שכילתה זקס מיליון, והיתה הצבעת אומות העולם ליתן מדינה ליהודים לא הרבה זמן אח"כ,
היש לך מבירא עמיקתא לאיגרא רמה גדול מזה?
וכי לא יתכן שמרן מהרי"ד היה רואה כל זאת והיה משנה דעתו?
או לכל הפחות ממתן אותה הרבה.
בכל אופן, ברור שהכל ספקולציות. מה שחשוב הוא שהקב"ה הותיר לבעלזא ממשיך דרכו צדיק הדור, והוא החליט בדעתו הקדושה שכן להשתתף בבחירות וכן ליקח תקציבים מהמדינה.
היש לך ספק קל שבקלים שהיה עושה כן לו חשב לרגע שאביו בגן עדן לא היה מסכים לזה?
אין לך אמונה שלימה ברוח קדשו?
שפה ברורה כתב:מתפעל כתב:גימפל טייערער, מרן מהר"א זי"ע, שהיה חרד על כבוד אביו ואמר עליו שהיה מלאך,
כיצד תסביר לפי דעתך שמהרי"ד היה קנאי כהדברי יואל זצ"ל, ששינה כל כך מדעת אביו?
אולי היה הדברי יואל קנאי כמהרי"ד...
וכיצד תסביר השינויים אצל מרן מהר"א בין קודם המלחמה לאחריו
וכנ"ל לא מועיל להכחיש
אתה יכול לתרץ נשתנו העתים וכו' וכו', ראה בשמים, מלאך אלקים
אבל לא להכחיש
יוסף שרייבער כתב:ולמה בדיוק עונים בכלל לשוטה משוטה הזה? שעלק ''רק רוצה להבין''.
בן הרב כתב:פשקאוויל רקוב ודוחה!!
אנא עבדא כתב: ודי לחכימא וגם לטיפשאי.
בן הרב כתב:פשקאוויל רקוב ודוחה!!
לעומקו של דבר כתב:(מחילה על ההקפצה חסרת הצידוק)
שמעתי שבנאום בוועידה בארנה בחודש אדר האחרון, דיבר האדמו"ר מבעלז שליט"א על שינוי הנהגת בעלז בין לפני המלחמה לאחריה והעילה לכך, האם מישהו יכול להביא את דבריו?
לעומקו של דבר כתב:(מחילה על ההקפצה חסרת הצידוק)
שמעתי שבנאום בוועידה בארנה בחודש אדר האחרון, דיבר האדמו"ר מבעלז שליט"א על שינוי הנהגת בעלז בין לפני המלחמה לאחריה והעילה לכך, האם מישהו יכול להביא את דבריו?
אמסטרדם כתב:לעומקו של דבר כתב:(מחילה על ההקפצה חסרת הצידוק)
שמעתי שבנאום בוועידה בארנה בחודש אדר האחרון, דיבר האדמו"ר מבעלז שליט"א על שינוי הנהגת בעלז בין לפני המלחמה לאחריה והעילה לכך, האם מישהו יכול להביא את דבריו?
גם מבואר בהרחבה בהקדמה לספר "יחיד בדורו" על מהר"ש מבעלזא.
אמסטרדם כתב:לעומקו של דבר כתב:(מחילה על ההקפצה חסרת הצידוק)
שמעתי שבנאום בוועידה בארנה בחודש אדר האחרון, דיבר האדמו"ר מבעלז שליט"א על שינוי הנהגת בעלז בין לפני המלחמה לאחריה והעילה לכך, האם מישהו יכול להביא את דבריו?
גם מבואר בהרחבה בהקדמה לספר "יחיד בדורו" על מהר"ש מבעלזא.
שו"ר שכבר הזכירו זה למעלה.
לעומקו של דבר כתב:אמסטרדם כתב:לעומקו של דבר כתב:(אגב, 'מפלגת בעלזא' אמר מר"ש בזה הלשון - דער בעלזער פארטיי?)
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 135 אורחים