חבצלת כתב:בסוף ספר לב איש מופיע סדרת מאמרים על שושלת נארול שפורסמו גם בקובצי "נחלת צבי".
אני רק 'קרבתי' בין עיירות מגורי הורי הצדיקים, כך שיסתבר הקרבה המשפחתית.
מתפעל כתב:מעניין שהצדיק ר' שלמה לא התפרסם כשאר גדולי תלמידי הרב המגיד, אף שהוא זה שהו"ל כל ספריו.
שברי לוחות כתב:הדברים נעלמים, אולם בספר לב איש ח"ב עמ' תרפט משער שאבי המגיד ממעזריטש ואבי רבי שלמה - רבי אברהם מלו[י]צק היו בני דודים ונקראו על שם זקנם המשותף, וסימוכין לדבר ממה שמקובל במשפחתם שרבי אברהם בן רבי יעקב מנאראל (בו אחותו של רבי שלמה) קרוי על אותו שם כמו רבי אברהם המלאך
חבצלת כתב:יש סיפור על זה שלא זכה לתלמידים רבים, כמדומני מפני הקפדה של הה"ק רבי מיכל מזלוטשוב. ורבו הבטיח לו תלמיד שיהא שקול כתלמידים רבים.
ישבב הסופר כתב:לגבי איות השם "לויצק", עם יוד, ככה כינו היהודים את העיר, בחולם ולא במלאפום. (ונהירנא שראיתי אף בין כתבי הקראים, שכידוע היה להם נוכחות גדולה בעיר, שכתבו את שם העיר כך.)
זקן ששכח כתב:ר' שלמה מלויצק הדפיס בבית דפוסו את תורותיו של רבו המגיד ממזריטש בספר 'מגיד דבריו ליעקב'.
בחתימת ההקדמה הוא מסיים: 'הלא כה דברי זעירא דמן חברייא כעבד לפני המלך וש"ב של אדומ"ו הרב בעל המחבר זלה"ה'.
האם ידוע על קרבת בשר בינו לבין רבו?
[בספר שיצא לאור על ידי 'אהבת שלום' פענחו 'ושמש בקודש'. האם זה מפני שלא ידוע על קרבה ביניהם? כי על פניו פענוח זה הוא רחוק מהמקובל].
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 147 אורחים