אם אתה מוכן להרחיק טיפה, הבבא סאלי.
מחולת המחנים כתב:מהעולה לי מהזכרון עכשיו:
בעל שער המלך
רבי יעקב עמדין (ברוך שלא עשני אב"ד)
הרב חיד"א (אם שד"ר א"י לא נחשב כמשרה)
רבי בצלאל רנשבורג
הבית אפרים
רבי יוסף זונדל מסלנט
הרש"ש
רבי הערש מיכל שפירא בעל ציץ הקדש
רבי נפתלי חיים הורביץ הצדיק הפלאי בירושלים
כמו כן היו בירושלים של מעלה עוד תלמידי חכמים גדולים שישבו כל חייהם על התורה ועל העבודה מבלי להזדקק לשום משרה.
יצחק אייזיק כתב:אם אתה מוכן להרחיק טיפה, הבבא סאלי.
ע"פ ויקיפדיה הבבא סאלי שימש לתקופות מסוימות כראש ישיבה ואב"ד.
מחולת המחנים כתב:מהעולה לי מהזכרון עכשיו:
בעל שער המלך
רבי יעקב עמדין (ברוך שלא עשני אב"ד)
הרב חיד"א (אם שד"ר א"י לא נחשב כמשרה)
רבי בצלאל רנשבורג
הבית אפרים
רבי יוסף זונדל מסלנט
הרש"ש
רבי הערש מיכל שפירא בעל ציץ הקדש
רבי נפתלי חיים הורביץ הצדיק הפלאי בירושלים
כמו כן היו בירושלים של מעלה עוד תלמידי חכמים גדולים שישבו כל חייהם על התורה ועל העבודה מבלי להזדקק לשום משרה.
בני ברקי כתב:מרן החפץ חיים זצוק"ל בעל המ"ב...
עיק כתב:יצחק אייזיק כתב:אם אתה מוכן להרחיק טיפה, הבבא סאלי.
ע"פ ויקיפדיה הבבא סאלי שימש לתקופות מסוימות כראש ישיבה ואב"ד.
לפי זה, גם היעב"ץ לא ברשימה כי היה אב"ד כמה שנים.
חד ברנש כתב:בעל החיי אדם.
מחולת המחנים כתב:מהעולה לי מהזכרון עכשיו:
בעל שער המלך
רבי יעקב עמדין (ברוך שלא עשני אב"ד)
הרב חיד"א (אם שד"ר א"י לא נחשב כמשרה)
רבי בצלאל רנשבורג
הבית אפרים
רבי יוסף זונדל מסלנט
הרש"ש
רבי הערש מיכל שפירא בעל ציץ הקדש
רבי נפתלי חיים הורביץ הצדיק הפלאי בירושלים
כמו כן היו בירושלים של מעלה עוד תלמידי חכמים גדולים שישבו כל חייהם על התורה ועל העבודה מבלי להזדקק לשום משרה.
מאת הלוי כתב:עיק כתב:לפי זה, גם היעב"ץ לא ברשימה כי היה אב"ד כמה שנים.
היעב"ץ ניהל בית דפוס.
מאת הלוי כתב:מחולת המחנים כתב:מהעולה לי מהזכרון עכשיו:
בעל שער המלך
רבי יעקב עמדין (ברוך שלא עשני אב"ד)
הרב חיד"א (אם שד"ר א"י לא נחשב כמשרה)
רבי בצלאל רנשבורג
הבית אפרים
רבי יוסף זונדל מסלנט
הרש"ש
רבי הערש מיכל שפירא בעל ציץ הקדש
רבי נפתלי חיים הורביץ הצדיק הפלאי בירושלים
כמו כן היו בירושלים של מעלה עוד תלמידי חכמים גדולים שישבו כל חייהם על התורה ועל העבודה מבלי להזדקק לשום משרה.
הבית אפרים?! כמדומה שהיה אב"ד בראדי.
מאת הלוי כתב:מחולת המחנים כתב:מהעולה לי מהזכרון עכשיו:
בעל שער המלך
רבי יעקב עמדין (ברוך שלא עשני אב"ד)
הרב חיד"א (אם שד"ר א"י לא נחשב כמשרה)
רבי בצלאל רנשבורג
הבית אפרים
רבי יוסף זונדל מסלנט
הרש"ש
רבי הערש מיכל שפירא בעל ציץ הקדש
רבי נפתלי חיים הורביץ הצדיק הפלאי בירושלים
כמו כן היו בירושלים של מעלה עוד תלמידי חכמים גדולים שישבו כל חייהם על התורה ועל העבודה מבלי להזדקק לשום משרה.
הבית אפרים?! כמדומה שהיה אב"ד בראדי.
מאת הלוי כתב:בני ברקי כתב:מרן החפץ חיים זצוק"ל בעל המ"ב...
הישיבה היתה בהנהלתו. מלבד זאת היתה לו לפרנסתו חנות שאמנם אשתו ניהלה אבל הוא כמדומה סייע בעדה.
לעומקו של דבר כתב:יש כמדומני מעשה של של המגיד מדובנא שאמר משל נפלא לרצות את הבית אפרים למה הוא לא נהיה רב. (כשמינו את הדוד שלו)
משהו על הפסוק (בערך) "לא תאמרי עוד בעלי אלא אישי".
אבל אולי לא על הבית אפרים.
א גאליציאנער כתב:לעומקו של דבר כתב:יש כמדומני מעשה של של המגיד מדובנא שאמר משל נפלא לרצות את הבית אפרים למה הוא לא נהיה רב. (כשמינו את הדוד שלו)
משהו על הפסוק (בערך) "לא תאמרי עוד בעלי אלא אישי".
אבל אולי לא על הבית אפרים.
על הישועות יעקב
לעומקו של דבר כתב:א גאליציאנער כתב:לעומקו של דבר כתב:יש כמדומני מעשה של של המגיד מדובנא שאמר משל נפלא לרצות את הבית אפרים למה הוא לא נהיה רב. (כשמינו את הדוד שלו)
משהו על הפסוק (בערך) "לא תאמרי עוד בעלי אלא אישי".
אבל אולי לא על הבית אפרים.
על הישועות יעקב
יש"כ
אולי תעלה את זה? או מ"מ? הסבר יפה בפסוק וגם סיפור נחמד.
א גאליציאנער כתב:מה עם הגאון רבי יצחק ירוחם דיסקין בן המהרי"ל?
בברכה שלימה ונאמנה
א גאליציאנער
א גאליציאנער כתב:אדרבה, ציין לי מקור, ואשמח להתעדכן, לא רק ב'ויקיפדיה' אלא למיטב זכרוני גם בספר 'גאון ההוראה' על הגרצ"פ ז"ל כתוב שהתנגד ונמנע מהרבנות כל ימיו.
וגם ייתכן כי החלפתיו בגאון העולם רבי ירוחם פישל ז"ל.
בברכה שלימה ונאמנה
א גאליציאנער
פייביש אופטובסקי כתב:הוזכר באשכול פעמיים את הגאון ר' חיים קנייבסקי, ולא נזכר אביו בעל הקהילות יעקב'.
א גאליציאנער כתב:מאת הלוי כתב:מחולת המחנים כתב:מהעולה לי מהזכרון עכשיו:
בעל שער המלך
רבי יעקב עמדין (ברוך שלא עשני אב"ד)
הרב חיד"א (אם שד"ר א"י לא נחשב כמשרה)
רבי בצלאל רנשבורג
הבית אפרים
רבי יוסף זונדל מסלנט
הרש"ש
רבי הערש מיכל שפירא בעל ציץ הקדש
רבי נפתלי חיים הורביץ הצדיק הפלאי בירושלים
כמו כן היו בירושלים של מעלה עוד תלמידי חכמים גדולים שישבו כל חייהם על התורה ועל העבודה מבלי להזדקק לשום משרה.
הבית אפרים?! כמדומה שהיה אב"ד בראדי.
מתי יכל הבית אפרים להיות רב בברודי? רבינו המהרש"ק התמנה לראב"ד שם בצעירותו וכשנפטר הבית אפרים היה על משרתו עדיין שם, ולפניו שימש רבי אריה לייב תאומים ברבנות בראד, אם כי הרבה מאזכרים אותו כרב העיר, אולם מהמשתמע ב'תולדות שלמה' היה הבית אפרים עונה על שאלות בביתו כמורה הוראה ודיין שלא מן המניין, דוק ותשכח ברוב ככל ספריו שלא נכתב בהם האבד"ק בראד אלא 'מבראד'.
בברכה שלימה ונאמנה
א גאליציאנער
א גאליציאנער כתב:אני רוצה להוסיף אך להבהיר כי אין לי סימוכין של ממש ולכן כל מי שיוכיח אחרת, תבוא ברכה על ראשו, ובכן לרשימה רצוני להוסיף את רבי יצחק אבוהב הספרדי בעל מנורת המאור ואת דון יצחק אברבנאל.[האחד עסק במסחר ורעהו היה שר האומר ובשאר הזמן לאחר מכן נס ממקום למקום על אדמת אירופה תוך ייעוץ למלכים וכתיבת חיבורו וכו'].
בברכה שלימה ונאמנה
א גאליציאנער
מאת הלוי כתב:מחולת המחנים כתב:מהעולה לי מהזכרון עכשיו:
בעל שער המלך
רבי יעקב עמדין (ברוך שלא עשני אב"ד)
הרב חיד"א (אם שד"ר א"י לא נחשב כמשרה)
רבי בצלאל רנשבורג
הבית אפרים
רבי יוסף זונדל מסלנט
הרש"ש
רבי הערש מיכל שפירא בעל ציץ הקדש
רבי נפתלי חיים הורביץ הצדיק הפלאי בירושלים
כמו כן היו בירושלים של מעלה עוד תלמידי חכמים גדולים שישבו כל חייהם על התורה ועל העבודה מבלי להזדקק לשום משרה.
כוונתי היתה גם לאלו שלא התעסקו עם כלום רק ישבו ולמדו. וחלק מהרשימה שלעיל לא נמנים על ההגדרה הזו. (הרש"ש לדוגמא). כמו כן אינני מדבר כפי שאמרתי על ת"ח חשובים אלא על גדולים של ממש. וח"ו שקטן כמוני לא יכול למדוד ת"ח אבל לפי מיעוט ערכ
י נדמה לי שחלק מהרשימה שהבאת הינו אמנם חשוב ביותר אך לא נמנה על גדולי הגדולים בדורו.
לעומקו של דבר כתב:א גאליציאנער כתב:אדרבה, ציין לי מקור, ואשמח להתעדכן, לא רק ב'ויקיפדיה' אלא למיטב זכרוני גם בספר 'גאון ההוראה' על הגרצ"פ ז"ל כתוב שהתנגד ונמנע מהרבנות כל ימיו.
וגם ייתכן כי החלפתיו בגאון העולם רבי ירוחם פישל ז"ל.
בברכה שלימה ונאמנה
א גאליציאנער
יש כאן מחלוקת, כי בויקישיבה 'נשיא העדה החרדית'...
מוישי כתב:מאת הלוי כתב:מחולת המחנים כתב:מהעולה לי מהזכרון עכשיו:
בעל שער המלך
רבי יעקב עמדין (ברוך שלא עשני אב"ד)
הרב חיד"א (אם שד"ר א"י לא נחשב כמשרה)
רבי בצלאל רנשבורג
הבית אפרים
רבי יוסף זונדל מסלנט
הרש"ש
רבי הערש מיכל שפירא בעל ציץ הקדש
רבי נפתלי חיים הורביץ הצדיק הפלאי בירושלים
כמו כן היו בירושלים של מעלה עוד תלמידי חכמים גדולים שישבו כל חייהם על התורה ועל העבודה מבלי להזדקק לשום משרה.
כוונתי היתה גם לאלו שלא התעסקו עם כלום רק ישבו ולמדו. וחלק מהרשימה שלעיל לא נמנים על ההגדרה הזו. (הרש"ש לדוגמא). כמו כן אינני מדבר כפי שאמרתי על ת"ח חשובים אלא על גדולים של ממש. וח"ו שקטן כמוני לא יכול למדוד ת"ח אבל לפי מיעוט ערכ
י נדמה לי שחלק מהרשימה שהבאת הינו אמנם חשוב ביותר אך לא נמנה על גדולי הגדולים בדורו.
אתה מתכוין מפורסמים בלבד?!
מדוע זה מדד לחלוקה?
מאת הלוי כתב:מוישי כתב:מאת הלוי כתב:
כמו כן היו בירושלים של מעלה עוד תלמידי חכמים גדולים שישבו כל חייהם על התורה ועל העבודה מבלי להזדקק לשום משרה.
כוונתי היתה גם לאלו שלא התעסקו עם כלום רק ישבו ולמדו. וחלק מהרשימה שלעיל לא נמנים על ההגדרה הזו. (הרש"ש לדוגמא). כמו כן אינני מדבר כפי שאמרתי על ת"ח חשובים אלא על גדולים של ממש. וח"ו שקטן כמוני לא יכול למדוד ת"ח אבל לפי מיעוט ערכ
י נדמה לי שחלק מהרשימה שהבאת הינו אמנם חשוב ביותר אך לא נמנה על גדולי הגדולים בדורו.
אתה מתכוין מפורסמים בלבד?!
מדוע זה מדד לחלוקה?
לעומקו של דבר כתב:פייביש אופטובסקי כתב:הוזכר באשכול פעמיים את הגאון ר' חיים קנייבסקי, ולא נזכר אביו בעל הקהילות יעקב'.
ראש ישיבת בית יוסף נובהרדוק ב"ב.
מאת הלוי כתב:בינתיים לא קיבלתי שום שם מלבד מה שהזכרתי: הגר"א , החזו"א, ובדורינו הגרח"ג זצ"ל והגרח"ק להבחל"ח
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 179 אורחים