מה שנכון נכון כתב:הקרית ספר מובא בכל הב"י רק במקום אחד.
זה שיש הבדל בין ראשונים מסוימים לאחרים, הוא בגדרים שכתב החזו"א שהבאתי בסוגריים.
ובכלל לפני שמפלפלים בתילי תילים של השערות ופרשנויות הפורחות באויר, נא להביא איזה סמך לשמועה בענין היחס של החזו"א למאירי, [מלבד "ידוע"], וכל עוד לא מצאנו ניתן להסתמך על מה שמפורש בספר חזו"א, מבלי להדחק בהמצאות מיותרות.
אוצר החכמה כתב:מה הקשר?כח עליון כתב:רוב המקומות שחידש הב"ח שיטה להלכה (והוא חדשן גדול מאד) לא נפסקה כמותו.
כך זכור לי ונראה לי, תתקנו אם אני טועה
אוצר החכמה כתב:לזה בדיוק קרא משנ"נ המצאות מיותרות.
מה שנכון נכון כתב:אצטט שוב את לשון החזו"א: "ונראה דיש להכשיר כיון דהדבר מבואר במאירי להכשיר, והלא א"א לנטות מדברי הראשונים אלא בדבר התמי' לן, אבל לא בסברא בעלמא".
ושוב, גם בלי קשר לקטע זה נא להביא מקור ברור ליחס אחר של החזו"א למאירי.
י. אברהם כתב:מכיון שהי' רב בבעלזא, הלא כן?
מאיר סובל כתב:י. אברהם כתב:מכיון שהי' רב בבעלזא, הלא כן?
דוקא בבריסק.
ולכן היו פוסקים שם שאין דין איסור חדש בחו"ל, מכיון שהיה מרא דאתרא.
מאיר סובל כתב:י. אברהם כתב:מכיון שהי' רב בבעלזא, הלא כן?
דוקא בבריסק.
מאיר סובל כתב:עכ"פ זה היה הסיבה שבית הרב בבריסק לא החמירו,
והרי החמירו בכל דבר יותר ממה שהיה נפוץ ומקובל בציבור הרחב לסמוך על שיטות מקילות.
מדובר במקור על הבית הלוי.
כח עליון כתב:אוצר החכמה כתב:כח עליון כתב:פחחח
מה הקשר?
מישהו שקל באיזה קומה בגן עדן יהיה הגרד"ל או הב"ח (הכל בהנחה שיש ביניהם איזה דו"ד)
פשוט ענין של דרכי הפסיקה
גדולים וטובים לא נפסקו להלכה (כשיטה, לא מקומי) זה לא מצביע על גדלותם. ואת האמת זה גם לא מענין.
מה אכפת לי כמה באמת היה גדול הב"ח (היה גדול מאוד או מאוד מאוד) כשאני דן למה לא נפסקה שיטתו להלכה.
מקסימום יהיה מענין איך זה שלא נפסק להלכה, ובאיזה דרך צורה או שלב זה נקבע. הכל בהנחה שזה נקבע.
הב"ח לא צריך הסכמות ובבקשה לא להשפיל אחרים בדרך
לא נעים לומר.
אבל אתה שוכח על מה דובר כאן. אתה זה שהבאת בשם הגרד"ל משפט תמוה שאין ללמוד ב"ח. על זה כתבתי שאי אפשר להאמין שאמר כך. (וזה תשובה גם לוונדרבר, זה בדיוק מה שאמרתי) ואתה משום מה מתעקש לקיים את האמירה המוזרה ביותר ועל כך מתפלאים כולם כאן.
אין לזה קשר בכלל לגן עדן, אבל יש לזה קשר ישיר וברור ליחס שלנו לחכמי הדורות.
הב"ח לא צריך הסכמות. אנחנו צריכים ללמוד איך ללמוד בדרך שבה למדו כל רבותינו.
דברי התגובה שלי הם ביחס למשפט האחרון שכתב 'צופר הנעמתי', כאילו שאם נפחית ונשפיל את הגאון שליט"א ונזכיר לו מי יותר מרכזי ונחשב, בזה הב"ח יגדל ואף יהיה הלכה כמותו.
מאיר סובל כתב:מי היה אביו? האם היה ראוי לעמוד במקום אבותיו באדמורו"ת?
מן הדרום כתב:מה הדרך הכי טובה והזמן המתאימים לפגוש את הגרד"ל, לשאול,להביא ילדים לברכה?
מתפעל כתב:האם הגאון עדיין נותן שיעורים בישיבה?
האם חותם שם משפחתו לנדו?
נדמה לי שזה יחודי, כולם כותבים לנדא או לנדאו
יושב סתר כתב:למען הדיוק בנו נקרא "אברהם ישעיהו יוסי", שדכן נודע, ידען עצום בכל חלקי התורה. האיש שוה אשכול בפני עצמו. אגדה של ממש.
מי שמכיר לבטח מהנהן בראשו בחיוך.
מאיר סובל כתב:מתפעל כתב:האם הגאון עדיין נותן שיעורים בישיבה?
האם חותם שם משפחתו לנדו?
נדמה לי שזה יחודי, כולם כותבים לנדא או לנדאו
א.
כמדומני שזה שנים רבות שאינו מוסר שיעורים בקביעות בישיבה, אלא נכנסים אליו לדבר בלימוד.
רוב היום יש לו חברותות בבית.
בתקופות שלפי התור הוא אומר שיעורים בישיבה, זה טורח עליו וגם לא כ"כ נהנים ממנו יחסית, כי הוא לא לפי ערך השומעים.
הוא אומר שיעורים בקביעות במקומות אחרים, כוללים וכדו'. (דומני שיש לו קביעות בכולל בזכרון). ואחרי שהם מלאי כריסם בגפ"ת וכל הראשונים והפוסקים, יש להם תועלת גדולה לשומעו.
ב.
חותם לנדו, ואינו קשור משפחתית למשפחות לנדא ולנדאו.
ג.
יותר יחודי שקרא שם בנו יוסי, ולא יוסף. (כמו שם התנא רבי יוסי).
משוש דורים כתב:אאל"ט גם לחמיו הי"ד קראו יוסי ולא יוסף.
משוש דורים כתב:אאל"ט גם לחמיו הי"ד קראו יוסי ולא יוסף.
מתפעל כתב:לא יכולים בני משפחתו לקנות לו כובע חדש? ופראק חדש?
זה נראה כבר ישן מאד, מה עם קצת כבוד התורה?
אפשר כתב:מתפעל כתב:לא יכולים בני משפחתו לקנות לו כובע חדש? ופראק חדש?
זה נראה כבר ישן מאד, מה עם קצת כבוד התורה?
זה טבעת החותם שלו, הכובע והפראק, בכלל כל הנוסח החזו"אניק זה כך, החזו"א עצמו אומרים שהיה לו כובע אחד מהבר מצוה, וגם מהתמונות עולה כך.
כלומר שאלתך עומד בניגוד ההיפך הגמור מההסתכלות שלו על הדברים.
אולי אכתוב יותר מאוחר כמה דברים מעניינים על אישיותו הכבירה. בעזה"י.
מתפעל כתב:
מאיר סובל כתב:יותר יחודי שקרא שם בנו יוסי, ולא יוסף. (כמו שם התנא רבי יוסי).
ח''ל קאליסק כתב:סיפור מעניין באחד הקמפים של ישיבת סלבודקה פנו הבחורים ואמרו לו שיגיד להם ווארט חסידי וציוה הגרד''ל להביא לו חומש ואמר היכן שיפתח יגיד ווארט ונפתח בפרשת משפטים עה''פ מכה בהמה ישלמנה מכה אדם יומת, ואמר רבי דב מכה נפש הבהמית ישלמנה יהי' אדם השלם מכה אדם נפש אלקית יומת יגדע חלקו -בזה ובבא,
והאמת שווארט זה מופיע בשלמותו בסה''ק דברי שמואל להרה''ק מסלונים זיע''א שמוסיף ע''ז שווארט זה עלה לו בהרבה דם
מנצפך כתב:מאיר סובל כתב:יותר יחודי שקרא שם בנו יוסי, ולא יוסף. (כמו שם התנא רבי יוסי).
מעניין, כיון שמצינו שאותו תנא שנקרא יוסי בן יועזר נקרא גם יוסף בן יועזר, כך שנראה ששמות אלו הם אותו שם.
ר' חייא בר אבא אמר העליון מתקן ור' אלעי משום ר' חייא בר' יוסי אמר התחתון מתקן, וסימן ויוסף הורד מצרימה
ברקים רב כתב:ח''ל קאליסק כתב:סיפור מעניין באחד הקמפים של ישיבת סלבודקה פנו הבחורים ואמרו לו שיגיד להם ווארט חסידי וציוה הגרד''ל להביא לו חומש ואמר היכן שיפתח יגיד ווארט ונפתח בפרשת משפטים עה''פ מכה בהמה ישלמנה מכה אדם יומת, ואמר רבי דב מכה נפש הבהמית ישלמנה יהי' אדם השלם מכה אדם נפש אלקית יומת יגדע חלקו -בזה ובבא,
והאמת שווארט זה מופיע בשלמותו בסה''ק דברי שמואל להרה''ק מסלונים זיע''א שמוסיף ע''ז שווארט זה עלה לו בהרבה דם
הפסוק בפרשת אמור, והווארט הוא של הלעכאוויטשער, וכולי תקווה שאלו הטעויות היחידות בסיפור...
ח''ל קאליסק כתב:
משמאל נראה לי רבי משה איבראהם שליט''א.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 66 אורחים