ח''ל קאליסק כתב:חתנו של אחד מהדמויות הציוריות ביותר באנטוורפען הרה''ח רבי יוסל לובינסקי זצ''ל המכונה דער חנצי'נער רעבע יהודי שנשלף בטעות מפושקע לפני 180 שנה.
קאצק כתב:אין לו שום קשר משפחתי עם קאצק, לא מצד האבא ולא מצד האמא, לא מצד אח ולא מצד אחות.
גם דרך הנהגתו נוגדת לחלוטין את דרכה של קאצק.
ברזלים כתב:תמונתו ליד רבו רבי נתן דוד קיואק.
לא. עדיין לא הגיע הזמן.תוכן כתב:האם הגיע הזמן לדון על האדמו"ר מקאצק ר' יצחק מאיר מארגענשטערן.
תוכן כתב: דומה שרבו בנסתר הוא ר' פנחס יונג (יהודי פרוש שעסק הרבה בקבלה, והתפרנס מסחר במכוניות יד שניה), שהשפיע על כמה וכמה בני נוער באנגליה ללמוד ולהעמיק בקבלה.
תוכן כתב:נולד באנגליה בשנת תשכ"ז למשפחה אמידה. הלך לבית ספר חרדי, אבל סגנון יותר פתוח, שלומדים שמה לימודי חול מלאים.
תוכן כתב: פרוש מבטן. בגיל 7 המלכה הגיע לבית ספר שלו, והוא לא הסכים לצאת לראות אותה, כי לא רצה להסתכל בנשים.
תוכן כתב:למד בישיבת גייטסהעד.
שבטיישראל כתב:על מי עוד באנגליה השפיע ר' פנחס יונג ללמוד קבלה ?
משה נטע כתב:תוכן כתב:נולד באנגליה בשנת תשכ"ז למשפחה אמידה. הלך לבית ספר חרדי, אבל סגנון יותר פתוח, שלומדים שמה לימודי חול מלאים.
בשכונת הנדון הלונדונית, בתי הספר החרדיים המקובלים שם עד היום הם כאלו פחות או יותר.
תוכן כתב: פרוש מבטן. בגיל 7 המלכה הגיע לבית ספר שלו, והוא לא הסכים לצאת לראות אותה, כי לא רצה להסתכל בנשים.
לא מדוייק, היא בקרה בקרבת מקום. אכן, רוב עולם יצאו לקראתה כמובן, וייתכן שזה שלא הלך היה מחמת פרישות.תוכן כתב:למד בישיבת גייטסהעד.
וכן למד תקופה בלוצרן.שבטיישראל כתב:על מי עוד באנגליה השפיע ר' פנחס יונג ללמוד קבלה ?
בעיקר אנשים פרטיים, לא ידוע לי על מי מהם שנהיה מפורסם בקנה מידה כל שהוא.
מספר נקודות נוספות:
נוהג כשיטת רבינו תם (כמובן), אך בנוסף הוא טוען שזו היתה שיטת האריז"ל. מה מקור לכך? לפחות בערך אם יש למאן דהוא מידע.
מה דעתו בעניין התכלת?
עוד דבר מחודש, הוא טוען שאין שום מחלוקת בין הגר"א לחסידות בעניין הצמצום, וכולם מודים לשיטת החסידות. מישהו יודע ביתר פירוט?
שבטיישראל כתב:תוכן כתב: דומה שרבו בנסתר הוא ר' פנחס יונג (יהודי פרוש שעסק הרבה בקבלה, והתפרנס מסחר במכוניות יד שניה), שהשפיע על כמה וכמה בני נוער באנגליה ללמוד ולהעמיק בקבלה.
על מי עוד באנגליה השפיע ר' פנחס יונג ללמוד קבלה ?
משה נטע כתב:תוכן כתב:נולד באנגליה בשנת תשכ"ז למשפחה אמידה. הלך לבית ספר חרדי, אבל סגנון יותר פתוח, שלומדים שמה לימודי חול מלאים.
בשכונת הנדון הלונדונית, בתי הספר החרדיים המקובלים שם עד היום הם כאלו פחות או יותר.
שבטיישראל כתב:על מי עוד באנגליה השפיע ר' פנחס יונג ללמוד קבלה ?
תוכן כתב:שבטיישראל כתב:תוכן כתב: דומה שרבו בנסתר הוא ר' פנחס יונג (יהודי פרוש שעסק הרבה בקבלה, והתפרנס מסחר במכוניות יד שניה), שהשפיע על כמה וכמה בני נוער באנגליה ללמוד ולהעמיק בקבלה.
על מי עוד באנגליה השפיע ר' פנחס יונג ללמוד קבלה ?
כמו שכתבו מלפני, מדובר באנשים פרטיים, אני מכיר רק עוד שם אחד. אני זוכר שפעם הבחורים פרצו למטבח בשלש בלילה להכין קצת אוכל, והם ראו אחד ממקובלים אלו מתבודד שמה בפינה עם תפילין בראשו. כנראה שהוא קיבל איך שהוא בצורה מותרת מפתח למטבח כדי שיהיה לו מקום פרטי להתבודד.
שבטיישראל כתב:משה נטע כתב:תוכן כתב:נולד באנגליה בשנת תשכ"ז למשפחה אמידה. הלך לבית ספר חרדי, אבל סגנון יותר פתוח, שלומדים שמה לימודי חול מלאים.
בשכונת הנדון הלונדונית, בתי הספר החרדיים המקובלים שם עד היום הם כאלו פחות או יותר.
רי"מ הוא מגאלדערס גרין ולא הענדון !
אמנם הבדל גיאוגרפי קטן (בס"ה הNorth Circular) המחלק ביןמ2 השכונות אך ההבדל גדול.
הוא למד בבי"ס פרדס שהיה הבי"ס החרדי הכללי בג"ג בשעתו, כהיום המצב כבר הרבה יותר טוב, והציבור היותר חרדי וחסידי שולחים את בניהם לת"ת תפארת שלמה שהוא חיידר חסידי רגיל פחות או יותר
שבטיישראל כתב:תוכן כתב:כמו שכתבו מלפני, מדובר באנשים פרטיים, אני מכיר רק עוד שם אחד. אני זוכר שפעם הבחורים פרצו למטבח בשלש בלילה להכין קצת אוכל, והם ראו אחד ממקובלים אלו מתבודד שמה בפינה עם תפילין בראשו. כנראה שהוא קיבל איך שהוא בצורה מותרת מפתח למטבח כדי שיהיה לו מקום פרטי להתבודד.
לאיזה מטבח כוונתך ?
ישיבת גייטסהעד ?
בשלש בלילה עם תפילין בראשו ?!
(אולי בקיץ בגייטסהעד כבר הגיע אז זמן תפילין)
תוכן כתב:שבטיישראל כתב:תוכן כתב:כמו שכתבו מלפני, מדובר באנשים פרטיים, אני מכיר רק עוד שם אחד. אני זוכר שפעם הבחורים פרצו למטבח בשלש בלילה להכין קצת אוכל, והם ראו אחד ממקובלים אלו מתבודד שמה בפינה עם תפילין בראשו. כנראה שהוא קיבל איך שהוא בצורה מותרת מפתח למטבח כדי שיהיה לו מקום פרטי להתבודד.
לאיזה מטבח כוונתך ?
ישיבת גייטסהעד ?
בשלש בלילה עם תפילין בראשו ?!
(אולי בקיץ בגייטסהעד כבר הגיע אז זמן תפילין)
כן, זה היה בגייטסהעד. וזה היה לילה גמור לכל הדעות ולכל השיטות.
בינוני כתב:אני עצמי התחלתי להשתתף בשיעוריו, אולם הרגשתי ממש לא בנוח להיות חלק מקבוצת נדכאים פרודים או גרושים (לא כולם שם כאלו, אבל אחוז ניכר מאוד).
אולי זה לא נובע מעודף מידות טובות, אבל אני מכיר עוד יהודים שאינם מתקרבים איליו בגלל זה.
לדעת תלמידיו הסיבה שהוא נותן שבית מדרשו ייראה כך היא כוונה להסתיר ולהצניע את עצמו.
לי הקטן נראה שייתכן שיש סיבה פשוטה יותר, קשה להיות צמוד איליו כתלמיד הכרוך ברבו אלא אם כן אתה תלוש מן העולם.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 208 אורחים