מחולת המחנים כתב:היה אחיו הצעיר יותר של הרמ"מ מלעלוב, כמו בית משפחת בידרמן היה גם הוא חסיד קרלין, וחלק מצאצאיו חסידי קרלין.
היו לו גם בנים חשובים שלא כיהנו באדמורו"ת.
לא ידען כתב:מחולת המחנים כתב:היה אחיו הצעיר יותר של הרמ"מ מלעלוב, כמו בית משפחת בידרמן היה גם הוא חסיד קרלין, וחלק מצאצאיו חסידי קרלין.
היו לו גם בנים חשובים שלא כיהנו באדמורו"ת.
רק בן אחד כיהן באדמורו"ת. רבי יעקב יצחק עצמו, כפי שכתבת, לא נהג אדמורות.
האם היה אצל אחיו? האם הסתופף בצילו? היש תמונה ממנו?
אחד מאוכלי שולחנו בקביעות, היה עני בממון ובדעת כאחד. לאחר מספר פעמים שהגיע לאכול בביתו, הודיע יום אחד שהוא מפסיק להגיע. רי"י פנה אליו מיד ושאלו, מדוע תדיר רגליך מביתי ופיך ממאכלי? ענה לו אותו אדם, 'איני כשאר כל אדם, איסטניס אני' ואם רצונך שאמשיך להגיע לאכול בביתך, עליך לרכוש לי מערכת כלים מיוחדת שתהיה רק שלי. מיד אמר לו רי"י, תנוח דעתך, הכנס נא מחר אל ביתי לסעוד את לבך במערכת הכלים החדשה שארכוש לך עוד היום בעז"ה. וכך הווה.
רי"י עצמו שהיה בטבעו איסטניס גדול, השתדל מאוד לא לאכול בשעה שאכלו על שולחנו אותם אנשים, מפני שמראה חלקם לא הצביע על הגיינת יתר. כמובן, שעשה זאת ברגישות ובעדינות מופלגת.
ויהי היום, נכנס אותו אדם אל ביתו של רי"י לסעוד את ליבו, ואל השולחן הוגש מרק בצלחתו האישית. טעם אותו אדם מהמרק, ומיד דחה את הצלחת לכיוון בעל הבית, באמרו 'המרק הזה אינו ערב לחיכי, אכול נא אותו'. מיד לקח רי"י את הכף והחל לאכול את המרק עד תומו. זקנתי שעמדה בפתח החדר וראתה את זה, נזעקה 'טאטע, למה לך?',
אך הוא מיד השתיקה במבט עיניים חריף.
כאשר סיים את צלחת המרק, ביקש את סליחת אותו יהודי וקם מהשולחן. הוא יצא החוצה מהחדר, והקיא את כל קרביו. לאחר מכן שטף את פניו היטב, וחזר לחדר האוכל כאילו לא קרה כלום. בדרכו לחדר, עבר ליד בתו וסינן לעברה בתקיפות, דו וועסט זיך נישט אריין מישן אין מיינע געשעפטן! [את לא תתערבי בעסקי!] למותר לציין, שאותו יהודי המשיך להיות מאוכלי שולחנו עוד שנים רבות, ומעולם לא ידע על כל הסיפור.
ארזי ביתר כתב:אין עתותי בידי להאריך כעת בדברים אודות אא"ז הרה"צ רבי יעקב יצחק זצוק"ל. כמובן שבחייו לא היה אדמו"ר כלל וכלל. התפלל יחד עם ילדיו בבית הכנסת ברח' בלאזר. לאחר פטירתו הוכתר בנו הרה"צ ר' שמעון זצ"ל לאדמו"ר בבית הכנסת.
קדושתו ופרישותו אין לתאר ואין לשער. ועוד חזון למועד להאריך בגוון נפלא זה של אישיותו.
הלך הרבה אצל צדיקי ירושלים. הרבה במיוחד לבקר את כ"ק אדמו"ר בעל 'בית ישראל' מגור זיע"א. הבית ישראל חבבו והעריצו עד לאחת, ודיבר בשבחו פעמים רבות באזני אנשים שהיו עמו בקשר.
היה מופלג ביותר במדת הכנסת אורחים. כל צרועי וזבי ירושלים, היו מאוכלי שולחנו תמידין כסדרן. בכדי להנעים להם את זמן הסעודה, היה יושב עמהם יחד ומשוחח איתם לפי ערכם. אודות מידה זו, שמעתי סיפור נשגב ביותר מפי בתו זקנתי ע"ה:אחד מאוכלי שולחנו בקביעות, היה עני בממון ובדעת כאחד. לאחר מספר פעמים שהגיע לאכול בביתו, הודיע יום אחד שהוא מפסיק להגיע. רי"י פנה אליו מיד ושאלו, מדוע תדיר רגליך מביתי ופיך ממאכלי? ענה לו אותו אדם, 'איני כשאר כל אדם, איסטניס אני' ואם רצונך שאמשיך להגיע לאכול בביתך, עליך לרכוש לי מערכת כלים מיוחדת שתהיה רק שלי. מיד אמר לו רי"י, תנוח דעתך, הכנס נא מחר אל ביתי לסעוד את לבך במערכת הכלים החדשה שארכוש לך עוד היום בעז"ה. וכך הווה.
רי"י עצמו שהיה בטבעו איסטניס גדול, השתדל מאוד לא לאכול בשעה שאכלו על שולחנו אותם אנשים, מפני שמראה חלקם לא הצביע על הגיינת יתר. כמובן, שעשה זאת ברגישות ובעדינות מופלגת.
ויהי היום, נכנס אותו אדם אל ביתו של רי"י לסעוד את ליבו, ואל השולחן הוגש מרק בצלחתו האישית. טעם אותו אדם מהמרק, ומיד דחה את הצלחת לכיוון בעל הבית, באמרו 'המרק הזה אינו ערב לחיכי, אכול נא אותו'. מיד לקח רי"י את הכף והחל לאכול את המרק עד תומו. זקנתי שעמדה בפתח החדר וראתה את זה, נזעקה 'טאטע, למה לך?',
אך הוא מיד השתיקה במבט עיניים חריף.
כאשר סיים את צלחת המרק, ביקש את סליחת אותו יהודי וקם מהשולחן. הוא יצא החוצה מהחדר, והקיא את כל קרביו. לאחר מכן שטף את פניו היטב, וחזר לחדר האוכל כאילו לא קרה כלום. בדרכו לחדר, עבר ליד בתו וסינן לעברה בתקיפות, דו וועסט זיך נישט אריין מישן אין מיינע געשעפטן! [את לא תתערבי בעסקי!] למותר לציין, שאותו יהודי המשיך להיות מאוכלי שולחנו עוד שנים רבות, ומעולם לא ידע על כל הסיפור.
בלי נדר, אכתוב עוד בהמשך.
מתפעל כתב:בסיפור היפה על העני הנ"ל, זה לא מובן, למה רצה שרי"י יאכל את המרק? לא אוהב, לא אוהב. זה נשמע משונה מאד. מה יש לו מזה שבעל הבית יאכל את המרק.
מתפעל כתב:בנו הצדיק ר' שלמה בידרמן זצ"ל, נפטר צעיר יחסית ממחלה רח"ל. כמדומני בשנים האחרונות כן פרש מהיונגע.
היה מסתופף אצל הרבי מטאלנא זצ"ל כל השנים.
מתפעל כתב:ר' נחום
דיברתי עם שני חסידי קרלין ידענים, ושניהם אישרו שכן עזב את קרלין.
מתפעל כתב:ארזי, אני סומך עליהם כיוון שהם ברי סמכא בכל הנוגע לקרלין ואני מכירם זמן רב כידענים.
נחום וואהלינער כתב:מתפעל כתב:ארזי, אני סומך עליהם כיוון שהם ברי סמכא בכל הנוגע לקרלין ואני מכירם זמן רב כידענים.
ברי סמכא בכל הנוגע לקרלין הם יותר נאמנים וידענים מנכדו??
ארזי הסביר את טעותם - כיון שהלך להתפלל לעצמו "נראה" [לאלו שאינם יודעים] כאילו עזב
מתפעל כתב:נחום וואהלינער כתב:מתפעל כתב:ארזי, אני סומך עליהם כיוון שהם ברי סמכא בכל הנוגע לקרלין ואני מכירם זמן רב כידענים.
ברי סמכא בכל הנוגע לקרלין הם יותר נאמנים וידענים מנכדו??
ארזי הסביר את טעותם - כיון שהלך להתפלל לעצמו "נראה" [לאלו שאינם יודעים] כאילו עזב
נחום, ארזי נכדו של ר' שלמה?
שאלה, האם ר' שלמה פוטר מהנהלת החיידר? הבנתי שזה היה המכה בפטיש.
ארזי, בתור נין של ר' יעקב יצחק, נבקשך להכניס תמונות יפות, מסתמא יש לך .
זכיתי לקבל מתנת בר מצוה מהצדיק ר' יעקב יצחק, עם הקדשתו וחתימתו. הספר היה דרוש וחידוש להגרעק"א.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 69 אורחים