מה שנכון נכון כתב:ראה שרידי אש ח"ג סו"ס עב.
מה ששאל ע"ד גדולתו של הגאון החסיד בעל החזו"א ז"ל - הגיון בריא וצלול, עומק העיון ואהבת הפשט, התרחק מן הפלפול המבריק במקום שאין לו אחיזה במשמעות הלשון, והעיקר, ישב עשרות בשנים בודד בחדרו ועבר על כל הש"ס והראשונים והפוסקים בעיון מתמיד עד שכל הלכה היתה ברורה לו ובחסידותו הגדולה לא הרהיב לחלוק נגד הראשונים ורק טרח להעמיד דבריהם, אבל טירחה זו לא הביאתו לסילוף ההגיון ולעיקום הכתוב. תורת אמת היתה בפיהו אף בדברי תורה, והזיקה לראשונים נבעה מאמונתו החזקה שרוה"ק שרתה בבית מדרשם. הגר"א מוילנא הרשה לעצמו לפעמים לנטות מדברי הראשונים בפירוש המשניות, ולא כן החזו"א, ז"ל. בוודאי שהוא היה גדול הדור במקצוע ההלכה וחסידותו הוסיפה לו זוהר הקדושה. לא היה כמותו לא בדורנו ולא בדורות הקודמים מזמן הגר"א ואילך.
גדול האחרונים איש האלוקים מרן החזו"א
לוי כתב:מעלה מיוחדת שהיתה בו, שלא היה זקוק לשום אדם.
מתפעל כתב:אולי הכוונה שלא היה מחוייב לשום רב או מוסד ולכן היה מאד עצמאי בדעותיו, חיפש את האמת הטהורה כפי דעתו הרחבה.
היינו מירב האובייקטיביות שיכול להיות לאדם.
וזה מתבטא גם בלימוד, לא מחוייב לשיטת פלוני או אלמוני.
מתפעל כתב:היכן פגש בעל שרידי אש את מרן החזון איש?
שיר ורננים כתב:(כמובן שאין כאן שום ח"ו צל של ספק לערער על קדושתם ונקיותם של שרפי מעלה. אלא כוונתו שהוא מופשט מאחיזה מסויימת במשהו אפי' כחוט השערה).
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 112 אורחים