ארזי ביתר כתב:
בזכרוני עומדת תמונת זקני זצ"ל, מחשובי ונכבדי תלמידיו, שהתרפק על זכרונות ממרן ועל אמריו הנעימים - לאורם צעד במשך עשרות שנים לאחר מכן.
קראקובער כתב:מעניין שהלכו עם עניבות והקפידו על מראה מטופח, בויזניץ היום מחנכים שזה גויישקייט. (תרבות של גויים)
קראקובער כתב:מעניין שהלכו עם עניבות והקפידו על מראה מטופח, בויזניץ היום מחנכים שזה גויישקייט. (תרבות של גויים)
קראקובער כתב:מעניין שהלכו עם עניבות והקפידו על מראה מטופח, בויזניץ היום מחנכים שזה גויישקייט. (תרבות של גויים)
איש_ספר כתב:ארזי ביתר כתב:
בזכרוני עומדת תמונת זקני זצ"ל, מחשובי ונכבדי תלמידיו, שהתרפק על זכרונות ממרן ועל אמריו הנעימים - לאורם צעד במשך עשרות שנים לאחר מכן.
והנה תמונת זקנך זצ"ל בבחרותו בישיבת הדמש"א. עומד שני משמאל.
פרנקל תאומים כתב:חתנו של הרה"צ רבי יצחק מאיר מקופיטשניץ זצוק"ל, ולפיכך גיסם של הרה"צ רבי אברהם יהושע מקופיטשניץ ורבי אברהם יעקב (השני) מסאדיגורא זצוק"ל.
פרנקל תאומים כתב:קראקובער כתב:מעניין שהלכו עם עניבות והקפידו על מראה מטופח, בויזניץ היום מחנכים שזה גויישקייט. (תרבות של גויים)
גם לאף אחד מהם אין פאות בנוסח של ויז'ניץ (ושל מרבית החסידים בכלל) היום.
איטשע טבריאנער כתב:היה מרוצה על הכל.
שמעתי שהיה הרבי היחיד שעלה ארצה ולא התקבל בפשקווילין.
איש גלילי כתב:עודד מאד עלייה לארה"ק לפני השואה, והקמת היישובים של אגודת ישראל. חלק מתלמידיו היו פעילים מאד בפא"י.
מצו"ב תמונה שכבר העליתי פעם, מביקורו בקיבוץ חפץ חיים, יחד עם אחיו מוהרח"מ ומוהר"ב, ואחיינו ר' אלתר מנחם מענדיל מבורשא. מבין חברי הקיבוץ הנראים מסביב, יש גם מתלמידי הדמ"א שעלו במצוותו ליישב את הארץ.
איטשע טבריאנער כתב:מתי הגיע רבנו ארצה?
איש גלילי כתב:בויז'ניץ הקפידו על פאות קצרות (עד העצם שמתחת האוזן), או לפחות לגלגל את הפאות סביב האזנים וכיו"ב כדי שלא ימשכו למטה ארוך מדי.)
איש גלילי כתב:איש גלילי כתב:בויז'ניץ הקפידו על פאות קצרות (עד העצם שמתחת האוזן), או לפחות לגלגל את הפאות סביב האזנים וכיו"ב כדי שלא ימשכו למטה ארוך מדי.)
בתמונה שהעליתי, ניתן לראות שלאף אחד מהאדמו"רים אין פאות ארוכות.
פרנקל תאומים כתב:איש גלילי כתב:איש גלילי כתב:בויז'ניץ הקפידו על פאות קצרות (עד העצם שמתחת האוזן), או לפחות לגלגל את הפאות סביב האזנים וכיו"ב כדי שלא ימשכו למטה ארוך מדי.)
בתמונה שהעליתי, ניתן לראות שלאף אחד מהאדמו"רים אין פאות ארוכות.
אבל כיום כמעט כל חסידי ויז'ניץ מגדלים לבניהם פאות ארוכות בערך עד כנגד הסנטר, הלא כן? (וכן נהג האדמו"ר רמ"י זצ"ל וכן נוהג יבל"ח בנו האדמו"ר מוהר"י).
ואגב, מה הפירוש פאות ארוכות או קצרות, דומני שהפאות הן באותו אורך, אלא שניתן לסלסלן באופן צמוד צפוף וקצר, וניתן לסלסלן באופן משוחרר יותר וארוך, האין זאת?
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 117 אורחים